Marc Israel Sellem/POOL

לפיד הודיע: גיסתו תתפטר מחברות בדירקטוריון קק"ל ומכל תפקידיה ביש עתיד

במקום להודעות בטעותו, יו"ר יש עתיד ממשיך להטיח האשמות: "היא לא היתה מוכנה לספוג את זה יותר. את ההתקפה הפרועה ברשתות. את ציוצי השופרות. את נתניהו, שעומד על הדוכן ואומר 'אין הנחתום מעיד על גיסתו' לקול צחוק"

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הודיע בפוסט בפייסבוק כי גיסתו, שמונתה לחברת דירקטוריון בקק"ל, תתפטר מתפקידה וכן מכל תפקידיה ביש עתיד. לדבריו, היא "לא היתה מוכנה לספוג את זה יותר. את ההתקפה הפרועה ברשתות. את ציוצי השופרות. את נתניהו, הנאשם בשלושה כתבי אישום, האיש שהשחית את המערכת במשך שנים, שעומד על הדוכן ואומר "אין הנחתום מעיד על גיסתו" לקול צחוקם הלעגני של כל אלה שמתנגדים לחוק שיאסור מנאשמים בפלילים לכהן בכנסת ישראל".

"אם אני הנחתום, הריני מעיד על גיסתי שאין אדם טוב וישר ממנה בעולם ואין לה מושג איך זה נפל עליה. כל מה שהיא רצתה זה להקים את מטה הנשים של יש עתיד. אני זה שביקש ממנה להגדיל ראש, ללכת לקק"ל בהתנדבות ולהלחם שם בשחיתות".

לפיד הוסיף והטיח בזעם: "אז היא עזבה. הזירה הציבורית תהיה מהיום מקום טוב קצת פחות. בדירקטוריון קק"ל, שם משמש כיו"ר עמית, שלמה אחיו של אריה דרעי, גם הוא נאשם בפלילים, ינשמו הבוקר לרווחה. אילאיל היא עורכת דין מוכשרת ושאלה הרבה יותר מדי שאלות קשות. שאלות שרק מי שרוצים את טובת הציבור שואלים".

"אילאיל תהיה בסדר כמובן. אנחנו משפחה חזקה. היא הבטיחה לי שתמשיך להיות פעילה בהתנדבות במטה הנשים, אבל זה לא התפקיד שלה לעמוד בקו האש התקשורתי. אנשי הספינים והמושחתים ניצחו את הקרב הזה, אנחנו נשאר כאן כדי לוודא שהם לא ינצחו במלחמה", דברי יו"ר יש עתיד.

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, חה"כ מיכאל מלכיאלי בתגובה לפוסט של יאיר לפיד: "נוכחנו שוב, כי יהיר לפיד לא יודע גבולות, אותה חוצפה, התנשאות ושחצנות הפכו לחלק בלתי נפרד, ואולי לעיקר באישיותו של ממציא 'השחיתות החדשה' בשם החוק והיושר. בעת הזו עליך לשתוק ולומר טעיתי".

כזכור, קרן אילאיל, אחות אשתו של ראש הממשלה החליפי, מונתה על ידי לחברה בדירקטוריון קק"ל. זאת, אחרי שנים בהם נאם נגד מינויים פוליטיים של מקורבים. לפי הדיווח של עטרה גרמן במקור ראשון, היא פועלת ב'יש עתיד' מיום היווסדה, עומדת בראש מטה הנשים של המפלגה ובתקופות הבחירות הייתה אחראית על מטה ריכוז הנתונים בדאטה ועל הפעילים הרבים.

בעבר יצא לפיד לא פעם נגיד מינוי מקורבים. בשנת 2017 סביב דחיית הצעה החוק לאפשר מינויים ללא צורך במכרזים, טען נגד ממשלת נתניהו: "למי שלא הבין מה קרה: הממשלה דחתה היום את ההחלטה על המינויים הפוליטיים לא בגלל שהם נגד ג'ובים למקורבים, אלא מפני שבהצעה הנוכחית אין מספיק ג'ובים למקורבים. לא מפריע להם שזו הצעה מושחתת, מפריע להם שהיא לא מספיק מושחתת".

כמו כן, בתחילת הכנסת העשרים הגיש לפיד הצעת חוק להלאמת קק"ל. "היום הסמל של קק"ל הם השחיתות, והכספים שעוברים במחשכים ממקום למקום בלי לדווח לאיש, והמינויים המוזרים כמו יו"ר עמית, או עשרות חברי ושליחים ברחבי העולם. היום קק"ל היא העברות של עשרות מיליוני שקלים לכל מיני עמותות פוליטיות וגופי לוויין של כל המפלגות בישראל, חוץ מיש עתיד. אנחנו נשים לזה סוף".

יצוין שמינוי גיסתו של יאיר לפיד לדירקטורית בקק"ל, אינו המקרה היחיד של מינוי בת משפחה של ראש הממשלה החליפי לתפקיד בכיר. ב'מקור ראשון' נחשף  כי בחודש שעבר מונתה קרובת משפחה אחרת שלו למנכ"לית המחלקה לישראל ולהנצחת השואה בישראל ובתפוצות בהסתדרות הציונית העולמית: שרית הנדקנופף, בת דודה שנייה של ליהיא רעייתו.

הנדקנופף היא חברת יש עתיד, שהוצבה במקום ה־40 ברשימת המפלגה בבחירות האחרונות. בתשע השנים האחרונות הייתה ראש מטה יש עתיד מודיעין־מכבים־רעות, ובעירייה כיהנה כחברה מטעם הסיעה בוועדות לתרבות, לשוויון מגדרי ולקידום עסקים.

"לצערנו כך מתנהלים ביש עתיד", התלוננו השבוע בכירים לשעבר במפלגה בדיווח של עטרה גרמן וצביקה קליין. "תמיד הייתה טבעת הדוקה סביב לפיד, ולעיתים קרובות משפחתו הן אלה שהייתה להן גישה אליו ולקבלת ההחלטות". עוד אמרו הבכירים לשעבר: "שנים כעסו על לפיד שלא ניצל את הג'ובים במוסדות הלאומיים. עכשיו, כשסוף־סוף הוא ממנה, הוא ממנה את קרובות משפחתה של אשתו. בושה".

במפלגת יש עתיד הכחישו את מעורבותו של לפיד במינוי: "הנדקנופף לא מונתה בידי לפיד אלא בידי סגנית יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית. שרית היא אישה מצוינת ומקצועית, שנבחרה לתפקיד לפי יכולותיה המקצועיות ואנחנו מאחלים לה בהצלחה". יש לציין שסגנית יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית היא טובה דורפמן, ממייסדות יש עתיד ומינוי של יש עתיד בעצמה".

על הנדקנופף, אגב, לא יוכל לפיד לומר שהיא עושה את עבודתה בהתנדבות: שכרה של מנכ"לית מחלקה בהסתדרות הציונית נע בין 21 ל־25 אלף שקלים בחודש, בהתאם לוותק.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו