הפגישה המתועדת. צילום: בית המלוכה

עבאס אחרי הפגישה עם מלך ירדן: "לא ניהלנו שיחה מדינית"

לאחר הפגישה עם עבדאללה בארמונו בעמאן, הבהיר יו"ר רע"ם כי השניים לא קידמו נושאים מדיניים: "אני לא משחק את התפקיד הזה". עבאס שיגר גם עקיצה לעבר נתניהו: "החזון שלו היה שאנחנו צריכים להיות חלק מהמו"מ עם הפלסטינים"

יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס התייחס בראיון ב'חדשות 12' לפגישה עם מלך ירדן ואמר כי  "להגיד שהלכתי לשם כדי לדון בנושא מדיני או בהקמת מדינה פלסטינית זה לא נכון. אני לא משחק את התפקיד הזה".

יו"ר רע"מ אמנם הכחיש בריאיון כי דן בירדן בנושאים מדיניים, אך הוסיף כי "השיחה עם עבדאללה ארכה שעות, לא אפרט מה שהיה שם". לדבריו, "לא הלכתי לשם לנהל שיחה מדינית. סקרנו את כל הנושאים, אבל הפגישה היתה פגישת היכרות". הוא הסביר כי "ירדן היא מדינה חשובה באזור. אלפי סטודנטים ערבים מישראל לומדים בירדן והיא מנהלת את העלייה לרגל למכה גם עבור אזרחי ישראל".

עם זאת, הבהיר עבאס כי "אני נשאר בעמדתי. האג'נדה שלפיה הלכתי לבחירות היא לטפל באוכלוסייה הערבית – ואני דבק בזה". הוא הוסיף כי "כל מגע מדיני, והיו הרבה, היה מתואם עם ראש הממשלה ושר החוץ. אני לא משתמש בזירה הבין-לאומית כדי לנגח את ישראל, ולא מעוניין לבדל את עצמי או לשחק תפקיד כלשהו".

עוד נושא שנידון לפי הדיווחים, הוא שינוי הסטטוס-קוו בהר הבית. גם את הדיווח הזה הכחיש עבאס, והבהיר כי הוא מעוניין ביישום המדיניות הרשמית הקיימת. "עד עכשיו ממשלת ישראל, כולל ממשלת נתניהו, מדגישים את זה שנשמור על הסטטוס-קוו במסגד אל-אקצא, עמדתה העקרונית של ממשלת ישראל החדשה כמו הישנה היא מקובלת, רק צריך ליישם אותה".

הוא הוסיף עקיצה לעבר נתניהו, ואמר כי "החזון של נתניהו היה שאנחנו צריכים להיות חלק ממשלחת המו"מ עם הפלסטינים. זה נכתב בשני מאמרים של נתן אשל, שהיה מי שנשא ונתן איתנו בנושאים האלה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו