מתוך ויקימדיה

אסד הדיח בכיר איראני: "סיבך את סוריה במלחמה עם ישראל וארה"ב"

בארמון הנשיאות הסורי לא היו מרוצים ממעשיו של מי ששימש כנציג של הכוחות האיראניים בסוריה אחרי חודשים ארוכים של חילוקי דעות סביב פעילויותיו שנתפסו כהפרה בוטה של הריבונות הסורית • "כמעט סיבך את סוריה במלחמה אזורית"

ערוץ אל-ערביה הסעודי מדווח היום (רביעי) מפי "גורם המעורה בהתפתחויות בסוריה" כי נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, ובכירים במשטרו הביאו מאחורי הקלעים להדחתו של נציג כוח קודס של משמרות המהפכה בסוריה, מוסטפא ג'וואד ר'פארי.

לפי הדיווח, הבכיר האיראני הציב כוחות ואמצעי לחימה איראניים באזורים שמשטר אסד אסר לעשות זאת ובניגוד להנחיות "הוציא לפועל מספר פעולות נגד ארצות הברית וישראל שכמעט סיבכו את סוריה במלחמה אזורית שהיא אינה חפצה בה".

פעילותו של רפארי, לפי הדיווח, הפרה את הריבונות הסורית בתחומים רבים. לדברי המקור, רפארי עקף את כל המנגנונים הסוריים והבריח סחורות כדי לייצר שוק שחור ותחרות לשוק הסורי החוקי.

בנוסף, המקור אמר לאל-ערביה שהכוחות האיראניים בסוריה ניצלו לא פעם את מקורות הטבע במדינה לצורכיהם האישיים. כמו כן, הם גזלו מקורות כלכליים והתחמקו מתשלום מיסים למדינה הסורית.

עוד אמר הגורם כי דחיקתו של אותו בכיר איראני היא חלק מההשקפה השלילית מצד הסורים ביחס לנוכחות האיראנית בסוריה ובאזור בכללותו. עם זאת יצוין כי לדיווח אין אישור מכל מקור אחר.

"למה אתם לא חוזרים?": הביקור המפתיע של היהודים בסוריה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו