Michael Giladi/Flash90

פרשת תיאום המחירים: חשד שחברות המזון הציעו הטבה בתמורה להעלאת מחירים

במקביל לחקירת תיאום המחירים בין רשתות השיווק, רשות התחרות בודקת האם חברות המזון הציעו לרשתות לא להעלות את מחירי המותג הפרטי שלהן – בתמורה לכך שיתמכו בהעלאת מחירים של המותגים המוכרים

חקירת רשות התחרות הבודקת חשד לתיאום מחירים בין רשתות השיווק השונות על בסיס הדיווחים שלהן לבורסה או ריאיונות לתקשורת בהם יצרו לכאורה אווירה של התייקרות בודקתגם האם חברות המזון הציעו לרשתות השיווק הטבות בתמורה לתמיכתן בהעלאת מחירים, כך פורסם הערב (רביעי) ב'חדשות 12'.

לפי הדיווח, אחת החשדות נוגעות למותגים הפרטיים של רשתות השיווק – מוצרים שמיוצרים על אותו פס ייצור, רק כאלה שהרשתות משווקות במחיר זול יותר. ברשות התחרות חושדים שבתמורה לכך שרשתות השיווק יאשרו ליצרנים להעלות מחירים במותגים המוכרים, החברות לא יעלו את המחירים של המותג הפרטי שכל רשת משווקת.

בתוך כך, החוקרים ממשיכים לחקור את הפרשה והיום הוחרמו כונני מחשב ומסמכים ממשרדי "שטראוס" ו"שופרסל", זאת לצד לחקירת בכירים ברשתות ובחברות המזון שצפויה להימשך בתקופה הקרובה.

אתמול נחקר בפרשה מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, שהכחיש היום את החשדות לתיאום מחירים. מנכ"ל רשת "דיפלומט" נועם וימן, נחקר גם הוא באזהרה. מנכ"ל רשת "ויקטורי" אייל רביד הוזמן להעיד, לאחר שלפני כמה שבועות הזהיר מ"צונאמי של עליית מחירים". כמו כן, גם איש העסקים רמי לוי, בעלי רשת "רמי לוי – שיווק השקמה", הגיע למשרדי רשות התחרות למסור את גרסתו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו