אסד. צילום: הקרמלין

גינוי אמריקאי: ארה"ב גינתה את פגישת שר החוץ של האמירויות עם אסד

בשורה של צעדים שמנוגדים לעמדה האמריקאית, מנסה איחוד האמירויות להחזיר את סוריה למשפחת מדינת ערב. דובר מחלקת המדינה פרייס על אסד: "הוא דיקטטור רצחני"

מחלקת המדינה האמריקאית יצאה חוצץ נגד הביקור האמירתי המתוקשר בסוריה במסגרתו נפגש שר החוץ עבדאללה בן זיאד עם נשיא סוריה אסד בדמשק. מדובר בביקור רשמי ראשון של בכיר אמירתי מאז פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה ב-2011.

"הממשל שלנו לא יביע שום תמיכה בניסיון לנרמל או לשקם את היחסים עם בשאר אסד, שהוא דיקטטור רצחני", אמר דובר מזכירות המדינה האמריקנית נד פרייס. "אנחנו קוראים למדינות האזור להתייחס ברצינות לזוועות שביצע המשטר הזה, שבאשר אסד עצמו הוביל נגד העם הסורי בעשור האחרון, וכן למאמצי המשטר למצוא כניסת סיוע הומניטרי וביטחוני למדינה".

פרייס הוסיף כי "ארה"ב לא תנרמל או תשדרג את היחסים הדיפלומטיים עם סוריה, וכן אנחנו לא תומכים בפעילותן של מדינות אחרות לנרמל או לשדרג את יחסיהן – בהתחשב בפשעים שביצע המשטר הזה נגד אזרחיו שלו".

ביקורו של שר החוץ עבדאללה בן זאיד, שהתרחש שלוש שנים לאחר שאיחוד האמירויות פתחה מחדש את השגרירות שלה בדמשק, הוא צעד נוסף שנעשה בניגוד לרוח הנושבת מוושינגטון ומממשל ביידן. האמירתים, מעוניינים לאפשר לאסד גב מדיני אלטרנטיבי לאיראן ומעוניינים להרחיק אותו מהתיאוקרטיה הפרסית. בוועידת הליגה הערבית באלג'יריה, שתתקיים בחודש מרץ, הם צפויים לתמוך בהשבת סוריה לארגון בתום עשור.

עם זאת, מדובר בתפיסה מנוגדת לחלוטין לזו של וושינגטון בנוגע למשטר אסד. כבר בחודש יוני אשתקד, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ איים על אבו דאבי כי אם הם ימשיכו בפעילותם המתמשכת לנרמול היחסים עם דמשק – הוא עשוי להפעיל נגדם סנקציות בהתאם ל"חוק קיסר" שעוסק בסנקציות נגד משטר אסד. אולם, מאז כניסתו של ביידן לבית הלבן הצטרפו למגמת הנורמליזציה עם משטר אסד גם ירדן ומצרים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו