מזרחי טפחות. צילום: דריו סאנצ'ז/פלאש90

המפקח על הבנקים: הבנקים החזירו 14.7 מיליון שקלים

עוד בדו"ח: הבנק עם מיעוט התלונות הוא מזרחי טפחות בקצה השני ניצב דיסקונט. 35,700 תלונות הוגשו בשנת 2020 למפקח

בנק מזרחי טפחות הוכרז על ידי המפקח על הבנקים כבנק ששיעור התלונות המוצדקות שהוגשו לגביו היה הנמוך ביותר (12.8%) – יחסית לגודלו בשוק. היחס בין חלקו של הבנק במספר התלונות שהגיעו לפיקוח על הבנקים לבין חלקו במערכת (19.3%) הוא הנמוך ביותר. מזרחי טפחות מנוהל ע"י משה לארי.

זו השנה הרביעית ברציפות שבה הבנק מדורג כאיכותי מבחינה זו. מנגד בנק דיסקונט דורג במדדים אלה כבנק "הגרוע" ביותר מבחינת שיעור התלונות המוצדקות (34.7%). במקום לפני אחרון נמצא בנק לאומי, עם שיעור תלונות מוצדקות של 28.9%.

בשנת 2020 נציבי תלונות בבנקים טיפלו ב־35,700 תלונות וב־13,300 בקשות שונות. 75% מהלקוחות שפנו קיבלו מענה בתוך 30 ימים. 25% מהלקוחות שפנו קיבלו סעד. בשנה זו, בין היתר בעקבות משבר הקורונה, בקשות המידע והתלונות זינקו ב־43%, מ־7,397 ל־10,487.

שיעור התלונות המוצדקות עמד על 24%. מספר התלונות במחצית הראשונה של 2021 גדל ב־10% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב־5,049, כאשר במסגרת הטיפול הוחזרו ללקוחות 6.1 מיליון שקל.

עוד עולה מהנתונים לגבי שנת 2020 כי הפיקוח הורה לבנקים שבהם נמצאו ליקויים להשיב לקבוצת לקוחות כספים שנגבו שלא כדין בהיקף של 14.7 מיליון שקל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו