משפחתו של בר-אל הי"ד: "אם לא נקבל תשובות מצה"ל בקרוב – נעתור לבג"ץ"

הוריו של לוחם מג"ב בר-אל חדריה שמואלי ז"ל, שנפל בגבול הרצועה, דרשו לקבל עד 20 בנובמבר פרטים על התקרית ועל המחדלים בהיערכות אליה. "לא נשלים עם הטלת האחריות על הש"ג". לשכת הרמטכ"ל: "פועלים לגבש את סיכום התחקיר"

משפחתו של לוחם מג"ב שנפל בגבול רצועת עזה, בר-אל חדריה שמואלי הי"ד, מתריעה כי אם לא תקבל מהצבא פרטים בנוגע לנפילתו עד 20 בנובמבר, היא תעתור לבג"ץ – כך דיווחה לילך שובל ב'ישראל היום'.

ב-21 באוגוסט האחרון נורה חדריה שמואלי ז"ל, לוחם ימ"ס מצטיין במג"ב, מטווח אפס בידי מפגע פלשתיני בגבול עזה. תשעה ימים לאחר מכן הוא נפטר מפצעיו. משפחתו שלחה מכתב לרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, למזכירו הצבאי של ראש הממשלה, אלוף אבי גיל, ולפרקליטה הצבאית הראשית, אלוף יפעת תומר-ירושלמי. במכתב, שנשלח באמצעות עורך הדין רן כהן רוכברגר, צוין כי מדובר בפעם השלישית שבה פונה המשפחה לצבא בדרישה לקבל תשובות.

"בחלוף 70 ימים מהאירוע, ובתום חודשיים מפטירתו מפצעיו של בר-אל – שהם זמן רב מאוד ובלתי סביר בנסיבות – חוזרת המשפחה על בקשתה לקבל את אלה".

המשפחה, כך לפי המכתב, דורשת לקבל "תשובה עניינית, מפורטת ומנומקת לבקשה שתוקם ועדת חקירה צבאית אובייקטיבית מחוץ לשרשרת הפיקוד. מענה לכל השאלות הנוקבות ביחס למהלך אותו אירוע נורא, והמחדלים בהיערכות המקדימה לו". עוד התבקש הצבא להעביר למשפחה את כל הסרטונים הצבאיים המתעדים את האירוע.

עו"ד רן כהן רוכברגר, פרקליטה של המשפחה, אמר כי "המשפחה ממתינה בכאב פרק זמן שאינו סביר לקבלת הממצאים, שמתעכבים ללא הצדקה. אם אלה לא יועברו בקרוב כמתחייב, תיאלץ המשפחה – בצער ובכאב – להגיש עתירה לבג"ץ נגד צה"ל ומפקדיו".

בתשובה שהתקבלה מלשכת הרמטכ"ל בעקבות הפנייה, ושעליה חתום עוזר הרמטכ"ל, אל"מ אייל כהן, נכתב כי "כפי שכבר פורסם ונמסר למשפחה, מהממצאים הראשוניים עולה כי נוהל הקרב וההיערכות המבצעית להתפרעויות האלימות בוצעו באופן יסודי ומקיף. לא נמצא כל פער ביחס לכללי הפתיחה באש, והם לא שונו בשום שלב לפני האירוע או במהלכו. צה"ל פועל לגבש את סיכום עיקרי התחקיר. אנו מצרים על הזמן שחלף מפניותיך הקודמות, אך נבקש לציין כי גיבוש המענה כמפורט לעיל עודנו בעיצומו".

לשאלת 'ישראל היום', מסר דובר צה"ל בתגובה כי "צה"ל משתתף בצער משפחתו של סמ"ר בר-אל חדריה שמואלי ז"ל, ממשיך ללוותה ולחזקה. בגין האירוע התקיים תהליך תחקור נוקב ומעמיק, אשר יסתיים בעת הקרובה וממצאיו ומסקנותיו יוצגו למשפחה"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו