Olivier Fitoussi/Flash90

גנאים: "במידה וארגיש שצו מצפוני מחייב אותי להצביע נגד הקואליציה – אתפטר"

חה"כ, שהצביע נגד עמדת הקואליציה והביא לכך שחוק של האופוזיציה עברה בקריאה טרומית, הבטיח כי הדבר לא יקרה שנית: "חבריי ברע"ם לא הופתע. שמחתי עבור סח'נין, שבה נולדתי וכיהנתי כראש עיר". צפויות לו סנקציות פרלמנטריות

ח"כ מאזן גנאים שהצביע נגד עמדת הקואליציה והביא לכך שהצעת חוק של האופוזיציה להקמת בית חולים בסח'נין עברה בקריאה טרומית, אמר בראיון לרדיו נאס כי במידה ויעמוד שוב בדילמה דומה – יתפטר מהכנסת. "במידה ואעמוד באותו מבחן שוב וארגיש שצו מצפוני מחייב אותי להצביע נגד הקואליציה – אתפטר מהכנסת", אמר.

"חבריי ברע"ם לא הופתעו מהצבעתי אמש", סיפר גנאים. "הבהרתי להם מראש שאני הולך להצביע בעד הצעת החוק בניגוד למשמעת הקואליציונית. הניסיונות אתמול לשכנע אותי היו על ידי הנהלת הקואליציה, ולא על ידי חברי רע"ם".

לדבריו, החלטתו הובילה לרגשות מעורבים: "שמחתי עבור העיר סח'נין, שבה נולדתי וכיהנתי כראש עירייה, אך השמחה הייתה חלקית כשראיתי את חברי הכנסת מהליכוד מוחאים כפיים בשמחה לצד חבריי מהרשימה המשותפת".

אם מאזן גנאיים יחליט לפרוש מהכנסת יכנס במקומו ברשימת רע"מ עלא אלדין ג'בארין, שעליו דווח השבוע כי פרסם סרטון המביע תמיכה מובהקת בירי הטילים של ארגוני הטרור מעזה לעבר ישראל והכריז כי "אין לנו פתרון מלבד ניצחון או מות קדושים".

לאחר הפרת המשמעת הקואליציונית של חבר הכנסת מרע"ם, שהובילה אמש להפסד של הקואליציה בהצבעה בקריאה טרומית, החליטו ראשי הקואליציה להעניש את גנאים ולהטיל עליו סנקציות פרלמנטריות. בתוכנית הבוקר הזה בכאן רשת ב טרם הוחלט על סוג העונש, אך הוא יכול לנוע משלילת הגשת שאילתות, דרך מניעת זמן דיבור במליאה ועד להוצאתו מחברות בוועדות שונות בכנסת. על היקף העונש יחליטו בקואליציה בהמשך.

 

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חה חה חה… דמוקרטיה במיטבה.. ממשלת רמאים ונוכלים, המטילה סנקציות על ח"כ מתוכה המצביע לפי צו מצפונו ואינו מתיישר עם הדיקטטורה הקואליציונית.. כמה אנשים תאבי שלטון ורודפי שררה מפקדים בשטח, וכל השאר זוחלים ורועדים מאימת הסנקציות ועוד היד נטויה.. להיות עם חופשי בארצנו…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו