Olivier Fitoussi/Flash90

עינוי הדין: ההצעה של היועמ"ש מנדלבליט והסירוב של אריה דרעי

אחרי סחבת של שנים, ייאלץ אביחי מנדלבליט להכריע מה יעלה בגורל החקירה שפתח נגד אריה דרעי, למרות שבינתיים מרבית ההאשמות התפוגגו להם • היועמ"ש העביר הצעה הכוללת קלון - עורכי דינו של יו"ר ש"ס דחו את ההצעה בתוקף

בחודש הראשון למינויו של אביחי מנדלבליט ליועץ המשפטי לממשלה, הוא הורה לפתוח בחקירה נגד יו"ר ש"ס, אריה דרעי בגין "חשד לעבירות של מתן ולקיחת שוחד, תיווך בשוחד, מרמה והפרת אמונים, קשירת קשר ועבירות נוספות".

מאז חלפו כמעט שש שנים, מנדלבליט תכף מסיים את תפקידו, ובעינוי דין חמור מאין כמותו, הוא טרם קיבל הכרעה בתיק, האם להגיש כתב אישום או לא – ומשאיר את דרעי תלוי, בלי לדעת מה יעלה בגורלו.

מהסעיפים החמורים נותרו שתי עבירות מס, שהתגלו ללא קשר לחקירה המקורית, ולפי עמית סגל בידיעות אחרונות, בלשכת מנדלבליט כבר תדרכו עיתונאים כי אם היה יודע שזה מה שיישאר – לא היה מאשר פתיחה בחקירה.

כעת, על מנדלבליט לקבל החלטה לפני שהוא עוזב את משרת היועמ"ש. עמית סגל כותב כי "עכשיו דורשת הפרקליטות מדרעי שיוטל עליו קלון כתנאי לעסקת טיעון, שמשמעותו המעשית סיום הקריירה הפוליטית שלו. יו"ר ש"ס הנחה את פרקליטיו להודיע שאין על מה לדבר".

מדוע מתעקש מנדלבליט להחמיר עם דרעי, למרות שהקל בשבוע האחרון עם חיים כץ? "מדובר במי שכבר הורשע בעבירות חמורות", הסבירו.

עמית סגל כותב: "אבל מנגד, נראה שאיש אינו משקלל את העובדה שדרעי נענש כבר שש שנים על חטא שכלל לא ברור אם ביצע. חלילה מלחשוד בכשרים, אבל מנדלבליט בוודאי אינו סובל מהעובדה שמפלגה ימנית ושמרנית כמו ש"ס לא מעזה לצאת נגדו בשום נושא, לבטח לא בהקשר לתיקי נתניהו, כי מי רוצה להסתבך עם התובע הכללי שגורל מנהיגך בידיו? ביבי צריך אריה חזק, אמרו הכרזות, למנדלבליט היה נוח מאוד שיש אריה חלש".

4 1 הצבעה
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין מה להגיד בתוך כל השקר, כאילו מישהו משם ישמע ויאזין , אין מילים בעולם השקר,
ה' יעזור לדרעי
נותן את החיים שלו, והם רוצים לקחת את החיים שלו … לא יקום ולא יהיה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו