אילוסטרציה. צילום: Nati Shohat/Flash90

לאחר חקירת רשות המיסים: כך העסקים רימו את המדינה וקיבלו מענקי קורונה

בעקבות בדיקת דרישות המענקים ומצב אותם עסקים, התברר כי כ-2.5 מיליארד שקל, על פי ההערכות הראשונות, שולמו לעסקים שמחזוריהם עלו - ולא פחתו - בתקופת הקורונה. כלל העסקים הללו יידרשו עתה להחזיר את מלוא המענקים שקיבלו

מחקירות של רשות המיסים עולה כי חלק מאותם אלפי עסקים שטענו כי נגרמו להם הפסדים גדולים בשל משבר הקורונה וקיבלו מענקים, לא רק שלא הפסידו כספים, אלא שמחזוריהם היו דווקא גבוהים בשנת הקורונה הראשונה, בהשוואה למצב עסקיהם בשנה שקדמה לקורונה.

על פי הדיווח העניין ב'ווינט', בעקבות בדיקת דרישות המענקים ומצב אותם עסקים, התברר כי כ-2.5 מיליארד שקל, על פי ההערכות הראשונות, שולמו לעסקים שמחזוריהם עלו – ולא פחתו – בתקופת הקורונה.

עוד על פי הדיווח, כלל העסקים הללו יידרשו עתה להחזיר את מלוא המענקים שקיבלו, עם הצמדה למדד, והחל בינואר הקרוב יתכן שיידרשו לשלם גם ריבית על המענקים שקיבלו שלא כדין. במקרים חמורים במיוחד יתקיים נגד בעלי אותם עסקים הליך פלילי.

חוקרים ברשות המיסים אומנם לא כינו את דרישות המענקים כמעשי מרמה, אולם גורם בכיר ציין כי "מדובר בדיווחים לא נכונים, שנעשו במודעות מלאה שלא מגיעים לאותם בעלי עסקים שום מענקים. נבדוק כל מקרה לגופו ונקבל בקרוב החלטות".

יצוין כי בסופו של יון ובסך הכל שילמה המדינה, באמצעות רשות המיסים, עקב משבר הקורונה, 40 מיליארד שקל כמענקים למאות אלפי בעלי עסקים ועצמאים, רובם בהתאם לחוק וכמגיע לאותם עסקים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו