בעקבות העלייה בתחלואת הקורונה בעולם: חשש מהתפרצות מחודשת בישראל

בעקבות העלייה בתחלואה בעולם: חשש מהתפרצות מחודשת בישראל

מומחים בישראל חולקים על ההחלטה שלא להגביל כניסה ממדינות עם תחלואה גבוהה • בכיר במשרד הבריאות: "לא אהבתי את המסר שלטוס זה בטוח" • פרופ' גילי רגב: "מבחינתי כל העולם אדום"

אנשי משרד הבריאות בישראל מודאגים מהעלייה בתחלואה בעולם. בחלק ממדינות אירופה כבר מונהגים סגרים לסירוגין והגבלות תנועה על אזרחים ובמדינות רבות סגרו את שעריהן בפני תיירים.

למרות התחלואה המשתוללת, בישראל החליטו בשבוע שעבר שאין צורך להכניס מדינות לרשימת המדינות האדומות, גם כאלה שהתחלואה נמצאת בהן בעלייה. אולם, לפי הפרסום ב'ישראל היום',.יש מי שחולקים על ההחלטה.

בכיר במשרד הבריאות אמר לעיתון כי "הקריטריון הכי חזק בהגדרות הוא כמות המאומתים שמגיעים לישראל מאותה מדינה, אך עדיין אין אף מדינה שעומדת בקריטריון כזה. לא אהבתי את המסר העובר שלטוס זה בטוח, אבל אי אפשר לשחק עם הקריטריונים. אם עכשיו יהיו הרבה נוסעים לאירופה וייכנסו לארץ הרבה מאומתים, אז ברור שהמצב יחמיר. הבעיה היא שזה תגובתי יותר מדי, ולא ניתן למנוע זאת מראש".

פרופ' גילי רגב יוחאי, מנהלת היחידה למניעת ובקרת זיהומים בשיבא, הוסיפה: "הדבר היחיד שמדאיג אותי כרגע זה הכניסה מחו"ל. יש כניסה של אנשים לא מחוסנים וזה יכול לגרום להתפרצות. אני חושבת שההקלה בבדיקת אנטיגן במקום PCR לפני עלייה למטוס היא סבירה".

בדיקת אנטיגן היא מספיק רגישה לזהות אנשים מידבקים, כך שמי שעולה על מטוס עם בדיקה שלילית לא ידביק אף אחד במטוס. אבל לדעתי צריך לבצע בדיקות לחוזרים גם חמישה ימים אחרי שובם – ולא רק בנחיתה". על הגדרת המדינות כאדומות הוסיפה: "מבחינתי העולם כולו אדום. כל מי שנוסע לחו"ל צריך להיזהר מאוד בחזרה לארץ".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו