תגלית מרעישה: תמונה חדשה של הריי"צ מליובאוויטש – בליטא

תמונה לא מוכרת של כ"ק אדמו"ר הריי"צ מליובאוויטש, שצולמה בשנת תרצ"א בליטא, נחשפה - ומעוררת עניין רב בקרב חסידי חב"ד • מתברר: יש לתיאור התמונה אזכור ב'ספר יזכור' על הקהילה היהודית • ומה הסיפור מאחורי התמונה?

תמונה לא מוכרת של כ"ק אדמו"ר הריי"צ מליובאוויטש מתפרסמת לאחרונה, ומעוררת עניין רב בקרב חסידי חב"ד. מי שפרסם את התמונה, הוא בן למשפחת רוך, שבמקור מגיעים מהעיר רקישק שבליטא.

כך הוא כותב לצד התמונה: "הלובאביצ'ר הקודם חותנו של הרבי. צולם על ידי אבא שלי בביקור בבית משפחתנו (משפחת רוך) בעיירה רקישק שבליטא". התמונה צולמה בשנת תרצ"א.

מסתבר כי התמונה פורסמה בעבר ב'ספר יזכור' על קהילות יהודיות שנכחדו בשואה, בפרק על העיר רקישק שבליטא, ושם כבר מובא צילום של התמונה.

בדברי ימי חב"ד מופיע איזכור די מפורט על ביקורו של אדמו"ר הריי"צ ברקישק:

"בראש חודש אדר תרצ"א נסע לביקור בן תשעה ימים לרקשיק שבליטא. בכל יום קיבל קהל לשיחות אישיות משעות הצהריים עד שעות הלילה המאוחרות".

"מלבד חסידי חב"ד בעיר באו יהודים מכל החוגים מהעיר עצמה כמו הנהלת ותלמידי ארגון יבנה בליטא, אנשים רבים מעשרות עיירות הסביבה כגון קובנה, תלמידי ישיבות מהערים פוניבז' וטלז. לקבוצת נשים שדרשה שיחה לנשים בלבד מסר הרבי נאום מיוחד, שבעקבותיו נוסד בעיר ארגון נשים לשמירת טהרת המשפחה".

"באותה תקופה סבל מאובדן תחושה ברגלו, ובקיץ ה'תרצ"א נסע להתרפאות במרחצאות מרינבד, כשבדרכו ביקר בישיבות חב"ד בפולין – בוורשה ובאוטבוצק".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו