Olivier Fitoussi/Flash90

גדעון סער נגד ההגבלות החדשות: "חלקן לא נכונות – מכבד את החלטת הרוב"

שר המשפטים גדעון סער הסביר מדוע הוא התנגד למספר הגבלות שעלו אמש בקבינט הקורונה. לדבריו, "ש כאן הגבלות שלטעמי לא נכונות כמו הגבלות על ישראלים חוזרים כולל מחוסנים, עצירה מוחלטת של התיירות לישראל"

ההגבלות החדשות שהוחלטו אמש בקבינט הקורונה בעקבות איתור זן האומיקורן בישראל לא אושרו פה אחד. שר המשפטים גדעון סער התנגד לאותן הגבלות – הכוללות בין היתר איכוני שב"כ למאומתים הנושאים את הזן, בידוד ביתי לשלושה ימים לפחות גם למחוסנים וסגירת השמיים לזרים.

בראיון שהעניק הבוקר ל'ווינט' הסביר סער החלטתו להצביע נגד. "תמכתי קודם לכן ביום שישי בהצעות שהועברו למגבלות שנגעו בעיקר להגעה מאותן מדינות אפריקניות, אבל חשבתי שמה שהובא אמש לקבינט הקורונה הוא לא נכון".

"יש לכך מחירים כלכליים משמעותיים בשעה שאנחנו במסלול כלכלי טוב, יש כאן הגבלות שלטעמי לא נכונות כמו הגבלות על ישראלים חוזרים כולל מחוסנים, עצירה מוחלטת של התיירות לישראל", הוסיף סער. "אינני חושב שהתשתית העובדתית שהובאה אתמול הצדיקה את ההחלטות הללו ולכן הצבעתי נגדן. אני כמובן מכבד את הכרעת הרוב והיא מחייבת את כולנו".

עוד הוסיף סער "אני יכול לומר שחלק מהמומחים דיברו אחרת. למשל ד"ר ערן סגל בא ואמר – 'אני מציע לשמור על נתב"ג פתוח במתכונת הנוכחית'. גם מומחים אחרים, כמו פרופ' רן בליצר, חשבו שבהחלט היה ניתן להסתפק בהחלטות פחות גורפות במקום הטלת המגבלה המוחלטת על כניסת תיירים לישראל. ההחלטה שהתקבלה היא החלטה עם מחירים לא פשוטים ואני חושב שהמומחים בחלקם הביעו עמדות שניתן להסתפק בדברים יותר מתונים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו