Olivier Fitoussi/Flash90

החיסון יעיל? הרופאה שגילתה את המוטציה: "הפאניקה מוגזמת"

מסרים מעודדים ראשונים שהגיעו מדרום אפריקה לבכירי משרד הבריאות מבשרים על כך שתחלואת הזן החדש בקרב מחוסנים - קלה בלבד • הרופאה שגילתה את המוטציה טוענת שהמטופלים שלה פיתחו תסמינים קלים בלבד שלא מזוהים עם הקורונה

הרופאה הדרום אפריקנית שהייתה הראשונה בעולם שגילתה את האומיקרון – הווריאנט החדש של נגיף הקורונה – אמרה שעשרות מהמטופלים שלה, שלפי החשד נדבקו בווריאנט, פיתחו רק תסמינים קלים. לדבריה הם החלימו ללא צורך באשפוז בבית החולים, גם אם לא היו מחוסנים.

ד"ר אנג'ליק קוטזי, יו"ר איגוד הרפואה הדרום אפריקני, אמרה שבעשרת הימים האחרונים הגיעו אליה כ-30 מטופלים שאובחנו חיוביים לקורונה, אך סבלו מתסמינים לא מוכרים. "מה שהביא אותם למרפאה הייתה תשישות קיצונית".

לדברי הרופאה רוב המטופלים היו גברים מתחת לגיל 40, כמחציתם לא-מחוסנים. מלבד תשישות דיווחו המטופלים גם על כאבי שרירים קלים, כאבי גרון ושיעול יבש. רק בודדים סבלו מחום גבוה.

בראיונות לכלי תקשורת בעולם מדגישה הרופאה כי ייתכן שהזן החדש יהיה מסוכן יותר לאנשים בקבוצות הסיכון. היא אמרה שלא מן הנמנע שבהמשך יתגלה הווריאנט החדש כזן שגורם לתחלואה קשה – אך לדבריה כעת זה לא המצב.

"מה שאנחנו רואים מבחינה קלינית בדרום אפריקה זה קל מאוד. עבורנו אלה מקרים קלים. לעת עתה, גם המטופלים שראינו ולא היו מחוסנים פיתחו תסמינים קלים. אני די בטוחה שלהרבה אנשים באירופה יש כבר את הזן הזה", אמרה הרופאה בראיונות.

בראיון לרשת BBC נשאלה קוטזי אם לדעתה הפאניקה בבריטניה, אחת המדינות שבהן התגלה הזן החדש, מוגזמת. "הייתי אומרת שכן, בהחלט בשלב הזה", השיבה קוטזי ושוב סייגה את דבריה. "שבועיים מעכשיו ייתכן שנאמר משהו אחר".

בחדשות 12 דווח כי לצד הדריכות בעניין הווריאנט החדש אומיקרון וההגבלות במרחב האווירי, מגיעים הערב מדרום אפריקה מסרים ראשונים שעשויים ללמד על התפתחויות חיוביות. במשרד הבריאות מבהירים כי זן האומיקרון לא מוביל לתחלואה קשה בקרב מחוסנים.

בכירי משרד הבריאות משדרים מסר מרגיע בדיונים הפנימיים עם ראש הממשלה בנט, במהלכם הם בטוחים כי בטווח הזמן הקיים החיסון יעיל מול הווריאנט בכל מה שנוגע לתחלואה קשה וקריטית – לא באשר להידבקות.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

באמת הגזימו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו