מנכ"ל פייזר מרגיע: "שלוש מנות חיסון ישמרו עלינו מפני הזן החדש"

מנכ"ל פייזר מרגיע: "שלוש מנות חיסון ישמרו עלינו מפני הזן החדש"

בורלא טען ש"אם נצטרך, נוכל בתוך זמן קצר להתחיל ולייצר חיסון מעודכן". לדבריו, פס הייצור יוכל להתחלף תוך יומיים. בתוך כך, ארגון הבריאות העולמי הזהיר כי קיים סיכון עולמי גבוה מאוד מהזן החדש, גם בקרב מחוסנים

מנכ"ל חברת התרופות פייזר, אלברט בורלא, התייחס היום (שני) להתפשטות זן האמיקרון ולאפשרות שהזן החדש עמיד בפני חיסונים וטען כי שלוש מנות של החיסון יהיו יעילות נגד הזן החדש.

בריאיון לרשת האמריקנית CNBC אמר בורלא: "אני אופטימי, התכוננו לכך. אני משוכנע שנוכל לנצח גם את הקרב הזה". לדבריו, "פייזר הצליחה לייעל מאוד את יכולת העדכון והייצור של החיסונים עוד במקרים הקודמים של זני קורונה משמעותיים שהופיעו".

בורלא הוסיף ואמר ש"אם נצטרך נוכל בתוך זמן קצר להתחיל ולייצר חיסון מעודכן. פס הייצור יוכל להתחלף תוך יומיים". עוד אמר מנכ"ל חברת התרופות כי "ממה שידוע עד עכשיו שלוש מנות ישמרו עלינו היטב מפני הזן הזה".

בתוך כך, מוקדם יותר היום פרסם ארגון הבריאות העולמי הודעה לפיה "קיים סיכון עולמי גבוה מאוד בכל הקשור לזן החדש". בארגון טענו כי צפויים מקרי הידבקות בווריאנט גם בקרב מחוסנים, אך בכמות קטנה יותר ושניתן לחזות אותה.

בארגון הבריאות העולמי הבהירו כי נחוצים מחקרים ובדיקות נוספות כדי להבין יותר את הפוטנציאל שיש לזן החדש לעקוף את החיסון, ושהמידע יתקבל בשבועות הקרובים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו