העלו הילוך: באיראן החלו להפעיל צנטריפוגות מתקדמות

סבא"א מדווחת על צנטריפוגות מתקדמות אותן מפעילה איראן המעשירות אורניום ברמה של 20% - שעליה ממנה כבר מוגדרת בעיני הארגון הבין-לאומי כ"שימוש למטרות צבאיות", כל זאת במקביל לשיחות הגרעין התקיימות בין איראן למעצמות

בעוד שיחות הגרעין מתקיימות, מודיעה היום (רביעי) הסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית כי איראן מעלה הילוך והחלה להפעיל שורה של צנטריפוגות מתקדמות מסוג IR-6 במתקן בפורדו. על פי הסוכנות, משמשות הצנטריפוגות להעשרת אורניום ברמה של 20% – שעליה ממנה כבר מוגדרת בעיני הארגון הבין-לאומי כ"שימוש למטרות צבאיות".

מדיווח של סוכנות הידיעות "רויטרס"  עולה כי בסבא"א הוחלט להגביר את תדירות הבדיקות במתקן הגרעיני בפורדו ושאיראן הסכימה לכך. לפני כשנה נחשף ע״י סוכנות הידיעות "אי-פי" תמונות לוויין מהן עולה כי המשטר האיראני בונה מתקן תת-קרקעי בתחום האתר בפורדו.

כל זאת, בעוד מתנהל כעת יום השיחות השלישי בנוגע לחידוש הסכם הגרעין בין איראן למעצמות. אתמול הבהירו גורמים איראניים כי במקרה של כישלון השיחות, לרפובליקה האיסלאמית יש אפשרויות נוספות, וכי הסכם זמני לא בא בחשבון. נציג האיחוד האירופי טען כי השיחות כעת מתבססות על ההסכמים שכבר הושגו בסבבים הקודמים השנה, בעוד שהנציג האיראני טען כי הכול פתוח למשא ומתן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו