‏בעקבות החשיפה: ח"כ ארבל דורש לבחון את חוקיות ההסכם הסודי של בנט

Noam Revkin Fenton/Flash90

‏בעקבות החשיפה: ח"כ ארבל דורש לבחון את חוקיות ההסכם הסודי של בנט

חה"כ מש"ס טען במכתב ליועמ"ש ולמבקר המדינה כי המידע חייב להיות מפורסם לציבור, זאת משום שאם בנט שילם מכספו האישי, מדובר בתרומה בלתי חוקית, ואם ימינה שילמה את הפיצוי מכספי המפלגה - ההסכם לא יכול להישאר חסוי

‏ח"כ משה ארבל מש"ס פנה הבוקר (שלישי) ליועץ המשפטי לממשל אביחי מנדלבליט, ולמבקר המדינה מתניהו אנגלמן בדרישה לבחון את חוקיות ההסכם הסודי של בנט עם היועץ הפוליטי שלו לשעבר אודי רייטר.

ארבל טען במכתב כי המידע חייב להיות מפורסם לציבור, זאת משום שאם בנט שילם מכספו האישי, מדובר בתרומה בלתי חוקית, ואם ימינה שילמה את הפיצוי מכספי המפלגה – ההסכם לא יכול להישאר חסוי.

במכתב תחת הכותרת "מתן פיצוי כספי על ייעוץ פוליטי בניגוד לחוק מימון מפלגות", פרט ח"כ ארבל כי "אתמול פורסם שראש הממשלה חה"כ נפתלי בנט יפצה את יועצו בבחירות האחרונות לכנסת יהודה רייטר על הייעוץ שנתן רייטר במהלך הבחירות למפלגת "ימינה". רייטר טען שבנט העתיק ממנו רעיונות במהלך קמפיין הבחירות בלי לתת לו קרדיט או לשלם לו, בנט בתחילה הכחיש אך לפי הפרסומים הסכים בינתיים לשלם פיצוי כספי".

ח"כ ארבל ממשיך לפרט וכותב: "מר רייטר ייעץ במהלך הבחירות ולפניה למפלגת ימינה כידוע, בשיטת בחירות בה בוחרים המצביעים למפלגה ולא למועמד. אף ביחס לפרסומים בתקשורת השיבה מפלגת ימינה כי: 'אנו מאשרים כי מר יהודה רייטר העניק למפלגה שירותי ייעוץ במסגרת קמפיין הבחירות לכנסת ה – 24…'".

לאחר הטענות על גניבת התכניות: בנט יפצה את יועצו בבחירות – הסכום יישאר חסוי

חה"כ מש"ס טען ש"ככל והפרסומים נכונים וחה"כ בנט שילם למר רייטר מכספו האישי בעבור ייעוץ שהעניק רייטר למפלגת "ימינה" הרי שמדובר לכאורה בתרומה בלתי חוקית ובלתי מדווחת של חה"כ בנט ל"ימינה" שהרי נכנס בנעליה ושילם על חוב שהיה על המפלגה לשלם. לחילופין, אם "ימינה" שילמה ליועץ הרי שעליה לדווח על כך כמקובל ואין המפלגה יכולה להסתיר את הוצאותיה תחת הסכם סודי תהא הסיבה אשר תהא".

בסיום המכתב דורש ארבל מהיועץ המשפטי לממשל ומבקר המדינה: "אבקש שתבחנו את העניין ואת הצורך להעמיק חקר בנסיבות הפיצוי למר רייטר והאם הפיצוי ניתן כדין, בהתאם לחוקי הבחירות ומימון המפלגות ובצורה שקופה וראויה".

5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכבוד לח"כ משה ארבל תמיד יודע להיות האיש הנכון במקום הנכון

כל הכבוד ארבל בשפה שלהם חזק וברוך

בס"ד, יפה, כך צריך לעשות, לשגע אותם כל היום את ממשלת הרמאות, בבגצי"'ם וכד' . עד שיעזבו אותנו החרדים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו