צילום מסך מתוך אתר המכירות ad

הקרב על הגרייגוס: נותן הכשרות מבהיר – ותוקף: "הנזק כבר נעשה"

"למרות שוועדת הכשרות 'מחזיקי הדת' בארצות הברית חזרה בה, כי לא ידעו שיש וודקה כשירה (וחבל שלא התקשרו אליי) אבל דא עקא הנזק כבר נעשה וסופו מי ישורנו", כותב הרב יצחק דיין, רבה של הקהילה היהודית בז'נבה שבשוויץ

סערת הגרייגוס: אחרי הבהרת הרב של בעלזא בארה"ב בניגוד למכתבו הראשון, כי אין בעיה במשקה הוודקה הפופולארי המקובל בקהילות יהודיות, פונה הרב המעניק את הכשרות לרבנות הראשית לישראל בבקשה לתמוך בו.

הרב יצחק דיין, רבה של הקהילה היהודית בז'נבה שבשוויץ, מפריך את החששות של הרב אשר אקשטיין, יו"ר גוף ההכשר של חסידי בעלזא בארה"ב, ומבהיר כי המשקה מיוצר מחיטה ולא מענבים.

"באתי להבהיר בתור הרב שנותן כשרות לגריי גוז בצורה חד משמעית ובצורה שלא משתמעת לשתי פנים כי כל האלכוהול הנכנס למפעל של גריי גוז מופק מחיטה ולא מענבים".

הרב הוסיף ותקף: "למרות שוועדת הכשרות 'מחזיקי הדת' בארצות הברית חזרה בה, כי לא ידעו שיש וודקה כשירה (וחבל שלא התקשרו אליי) אבל דא עקא הנזק כבר נעשה וסופו מי ישורנו" – ולכן מבקש מהרבנות הראשית לפרסם הבהרה כי הוודקה כשירה.

כזכור, וכפי שדווח ב'חדשות JDN', במכתב שנתלה בבתי המדרשות של החסידות בארצות הברית נכתב כי: "בזמן האחרון נודע לנו שכל משקאות הוודקה מחברת "גריי גוס" מכילים בתוכם אלכוהול מענבים שהם בכלל סתם יינם".

"על כן על הציבור להזהר לא לקנותו יותר, וגבאי השטיבלא'ך ישימו עין שזה לא יבוא בשערי בית המדרש ללעקיך און בראנפען". בשולי המכתב מוסיף הדיין כי "ראוי שלא להכניס שום משקה ללא חותמת כשרות בכדי שלא להיכנס לבעיות שכאלה".

שעות לאחר פרסום המכתב ובעקבות פניות רבנים נוספות הוציא הדיין מבעלזא מכתב נוסף בו הוא מבהיר את דבריו כי הם נסובו רק אודות משקאות אשר אין בהם כלל הכשר והחשש הוא מפני הבלעה של כלים שיש בהם חשש של "יין נסך", כך או כך, פסק הדיין כי יש להימנע ממשקאות חריפים ללא הכשר ברור.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו