Noam Revkin Fenton/Flash90

נתניהו במליאת הכנסת: "קואליציה דורסנית – רוצים לסתום לימין את הפה" • צפו

בנימין נתניהו תקף את החוק להסרת תוכן ברשתות החברתיות ואמר כי "אם החוק הרע הזה בכל זאת יעבור, חברי ואני כשנחזור להנהגת המדינה אנו נבטל אותו יחד עם חוקי איראן הנוספים שהממשלה הרעה והאנטי דמוקרטית הזאת מעבירה"


מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק למניעת ביצוע עבירות באמצעות פרסום באינטרנט (הסרת תוכן) של חבר הכנסת מאיר יצחק-הלוי וקבוצת חברי הכנסת. בהצבעה שמית תמכו בהצעה 58 חברי כנסת מול 46 שהתנגדו והיא תועבר לוועדת חוקה.

החוק מציע לקבוע ששופט שיוסמך לכך יהיה רשאי לתת צו המחייב מפרסם תוכן להסיר תוכן מאתר האינטרנט שלו אם שוכנע שנעברה עבירה פלילית באמצעות פרסום התוכן או אם בנסיבות העניין יש בפרסום לסכן באופן קרוב לוודאי את שלומו הנפשי של אדם.

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו עלה לנאום ותקף את החוק: "החוק שמביאה לכאן הקואליציה הדורסנית הזו הוא סכנה גדולה לדמוקרטיה ולחופש הביטוי. ממשלת בנט, לפיד , סער איננה מסתפקת בתקשורת המגויסת. עכשיו היא רוצה לסתום לימין את הפה ברשתות החברתיות. הרשתות החברתיות הן המקום היחיד, היחיד, שבו לימין יש עדיין חופש ביטוי מול התקשורת המגויסת של השמאל".

עוד אמר נתניהו, "אבל כפי שאנו לא מצמידים שופט לכל שיחה בין שני בני אדם, כך אנחנו לא צריכים להצמיד שופט כדי לצנזר את הרשתות החברתיות. כי פגיעה בחופש הביטוי ברשתות החברתיות היא פגיעה אנושה בדמוקרטיה. זאת לא פגיעה בדמוקרטיה אלא פגיעה אנושה בדמוקרטיה. זה לא יעזור להם".

"אני קורא לכל מי שהדמוקרטיה חשובה לו באמת להתנגד לחוק הרע והאנטי-דמוקרטי הזה. להילחם בכל תוקף למען חופש הביטוי שהוא נשמת אפה של דמוקרטיה אמיתית. ואם החוק הרע הזה בכל זאת יעבור, חברי ואני כשנחזור להנהגת המדינה אנו נבטל אותו יחד עם חוקי איראן הנוספים שהממשלה הרעה והאנטי דמוקרטית הזאת מעבירה כביכול בשם הדמוקרטיה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture