Nati Shohat/Flash 90.

"לתלוש את העיניים והלשונות": איים לרצוח את רבני חב"ד ויישלח לכלא

גבר אמריקאי איים לרצוח את הרבנים הבכירים של חסידות חב"ד ולהוציא להורג יהודים - ונעצר על ידי סוכני ה-FBI שפשטו על ביתו כדי לעצור אותו • "האמירות האנטישמיות שלו מזעזעות ומנוגדות לחוק", הצהיר התובע הפדרלי בטקסס

משרד התובע המחוזי של צפון טקסס במשרד המשפטים האמריקאי הודיע ביום שישי האחרון כי הגיש כתב אישום נגד תושב טקסס בחשד כי איים לרצוח רבנים בכירים בחסידות חב"ד.

"האמירות האנטישמיות של מר בראון מזעזעות ומנוגדות לחוק", הצהיר התובע הפדרלי הראשי בצפון טקסס, צ'אד מיצ'ם, "התיקון הראשון לחוקה אומנם מאפשר לומר אמירות של שנאה, אך לא מאפשר לפעול באלימות או לאיים לפגוע במישהו. נסיבות המעצר של הנאשם רק מחזקת את הטענה שהוא מהווה סכנה לקהילה. אנחנו נמשיך להגן על התושבים, בייחוד כאלה שנופלים קורבן לרדיפה".

מתיו דה-סרנו, מנהל משרד ה-FBI שהוביל את החקירה הסביר: "הנאשם איים במפורש לפגוע ברבנים, כמו גם באזרחים מן השורה ואנשי אכיפת החוק. איומים אלה הם עבירה על החוק לכל דבר, וביחד עם רשויות החוק המקומיות נמשיך לפעול כנגד מי שעומד מאחוריהם".

לפי העובדות המפורטות בכתב האישום, בראון פנה למטה חסידות חב"ד בניו יורק באמצעות אתר האינטרנט של הארגון. בהודעה ששלח, בראון כתב שהוא רוצה "לרצוח את כל היהודים", ואף הוסיף קישור לסרטון יוטיוב שבו איים "להוציא להורג" את בכירי הארגון.

יומיים בלבד לאחר מכן, בראון התקשר למטה חב"ד בניו יורק והשאיר שתי הודעות בתא קולי, בהן אמר שהוא מתכוון "לתלוש את העיניים והלשונות של כל רב שאמצא". יממה לאחר מכן הוא התקשר בשנית, והפעם איים "לפוצץ את הראש של הרבנים".

כאשר הגיעו הסוכנים לעצור אותו, תקפה אותם אשתו. לפי משרד המשפטים, אם הם יואשמו בבית משפט, צפויים בני הזוג לבלות את השנים הקרובות בכלא פדרלי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו