Yossi Aloni/FLASH90

כל מדינות אירופה יהפכו לאדומות? בכירי משרד הבריאות יתכנסו מחר לדיון בעניין

על פי הדיווח בכירים במשרד הבריאות אומרים כי ההערכה היא שמרבית המדינות באירופה יהפכו לאדומות בעקבות שינוי החמרת הקריטריונים. בין המדינות שעשויות להפוך לאדומות: גרמניה ובלגיה. מחר יתכנסו הבכירים ויחלטו על הצעדים

במשרד הבריאות ייערך מחר (רביעי) דיון בו הם צפויים להרחיב את רשימת המדינות האדומות שאסור לטוס אליהן, ושכל מי שחוזר משם נדרש לבידוד מלא.

על פי הדיווח ב'חדשות 12', בכירים במשרד הבריאות אומרים כי ההערכה היא שמרבית המדינות באירופה יהפכו לאדומות בעקבות שינוי החמרת הקריטריונים. בין המדינות שעשויות להפוך לאדומות: גרמניה ובלגיה.

במקביל להחלטה, מחקר ראשון בדרום אפריקה מראה שלמרות ההדבקה המהירה של האומיקרון, המחלה שהווריאנט גורם קלה יותר. 90% מהמאומתים בדרום אפריקה הם עם אומיקרון, במה שנקרא כבר גל האומיקרון. המחקר מתייחס ל-3 השבועות הראשונים של התחלואה.

על פי המחקר שפורסם ב'חדשות 12', מי שקיבל רק 2 מנות של החיסון של פייזר – ישנה ירידה ביעילות החיסון יחסית לדלתא ועדיין הגנה טובה ביחס ללא מחוסנים. הנתונים מראים שההגנה מהדבקה ירדה מ-70% לדלתא בדרום אפריקה ל-33% באומיקרון. עוד עולה כי הגנה מאישפוז ומחלה קשה ירדה מ-93% בדלתא ל-70% באומיקרון וכי יותר מחלימים נדבקים פעם נוספת.

עם זאת, המחלה שגורם האומיקרון קלה יותר מדלתא. במחקר עולה כי הדגירה של האומיקרון קצרה יותר והחלמה ממחלה קלה תוך 3 ימים בלבד. עוד נמצא כי יש פחות קשיי נשימה והזדקקות לחמצן. ילדים אמנם נדבקים פחות, אבל אלו שנדבקים מאושפזים יותר.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו