חברת NSO הישראלית תנסה להימכר תמורת סכום עתק; כל הפרטים

פרשת הריגול: חברי קונגרס קוראים להטיל סנקציות על חברת NSO הישראלית

חברי קונגרס אמריקנים נגד החברה הישראלית NSO, שנמצאת במגעים עם קרנות הון למכירת התוכנה ''פאגסוס'' הידועה - ואף שוקלת למכור את החברה כולה. אם המהלך יצלח, סכום של 200 מיליון דולר יהפכו את התוכנה להגנתית בלבד

לאחר שפרשת האזנות אחר טלפונים של בכירים מדיניים בעולם התפוצצה, היום (רביעי) דווח בסוכנות הידיעות רויטרס, כי חברי קונגרס אמריקנים קוראים במכתב להטלת עיצומים על החברה הישראלית NSO, שתוכנת הריגול "פאגסוס" שפיתחה – אפשרה לקיים את ההאזנות. בנוסף, המחוקקים קוראים לעיצומים על חברות אמירתיות ואירופיות. כך דווח ב"כאן חדשות".

הקריאה הזאת מגיעה לאחר שהחברה שוקלת למכור את "פגאסוס". לפי הדיווח בבלומברג, שתי קרנות הון אמריקניות קיימו מגעים לגבי השתלטות על NSO וסגירת פגאסוס. בתרחיש זה, הקרנות יזרימו כ-200 מיליון דולר שישמשו להפיכת פגאסוס לתוכנה הגנתית בלבד, ואולי ישמשו גם לפיתוח טכנולוגיית המל"טים של החברה הישראלית. דוברת החברה סירבה להגיב לידיעה של בלומברג.

כאמור, שלשום דווח ברשת התקשורת האמריקנית בלומברג מפי גורמים יודעי דבר שחברת NSO הישראלית שוקלת אפשרויות לגבי עתידה, וביניהן לסגור את היחידה שעומדת מאחורי תוכנית הריגול הידועה לשמצה "פגאסוס", ואף למכור את החברה כולה. האפשרות הזאת נשקלת לאחר שתחקיר ענק קבע כי התוכנה אפשרה לעקוב אחרי בכירים מדיניים ברחבי העולם – כולל אחר הטלפון האישי של נשיא צרפת עמנואל מקרון.

בחודש שעבר משרד המסחר האמריקני הודיע על הוספתה החברה לרשימה ובה תאגידים הפוגעים באינטרסים של ארצות הברית. שרת המסחר האמריקנית, ג'ינה ריימונדו, אמרה על ההחלטה בעניין החברות הישראליות: "ארצות הברית מחויבת להשתמש בביקורת בכל הקשור לייצוא כדי להטיל אחריות על חברות המפתחות, סוחרות או משתמשות בטכנולוגיות שמשתמשים בהם לביצוע פעילויות זדוניות המאיימות על פרטיותם של החברה האזרחית, מתנגדי משטר וארגונים".

בתחילת החודש סוכנות הידיעות "רויטרס" פרסמה כי טלפונים של עובדי משרד החוץ של ארצות הברית נפרצו באמצעות תוכנת ריגול של חברת NSO. ככל הנראה מדובר בדיפלומטים אמריקנים המוצבים באוגנדה או עוסקים בה. על פי הפרסום, הם היו במעקב בחודשים האחרונים. המכשירים שנפרצו היו מכשירי אייפון של תשעה דיפלומטים. חברת אפל ושגרירות אוגנדה בארצות הברית סירבו להגיב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו