By Frank Schwichtenberg - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=60653053

גרמניה: מתנגדי חיסונים תכננו לרצוח את המושל בגלל מדיניותו

כוחות המשטרה פשטו הבוקר על בתיהם ועצרו את חברי הקבוצה אשר "השמיעו תוכניות לרצוח את מושל סקסוניה וחברים אחרים בממשלת סקסוניה" • במקביל, מצב התחלואה בגרמניה ממשיך להיות מהחמורים באירופה והקנצלר מתחייב לפעול

משטרת גרמניה פשטה הבוקר (רביעי) על מספר נכסים בעיר דרזדן לאחר שחשפה תוכניות של קבוצה קיצונית המתנגדת לחיסונים לרצוח את מושל מדינת סקסוניה, מיכאל קרצ'מר, וחברי ממשלה אחרים על רקע מדיניות החיסונים שלהם לנגיף הקורונה.

חברי הקבוצה שלחו הודעות בקבוצה אפליקציית המסרים טלגרם על רעיונותיהם ודרכי פעולה לביצוע הרציחות ואף נפגשו במקומות ציבוריים על מנת לדון בכך. על פי הדיווח, 103 חברי הקבוצה היו שותפים להתנגדות לחיסונים, לרשויות המדינה ולמדיניות הקורונה הנוכחית. בקבוצה נשלחו גם הקלטות בהן נקראו החברים להתנגד למדיניות הקורונה "בכוח חמוש במידת הצורך".

החוקרים חשפו הודעות שבהן חברי הקבוצה "השמיעו תוכניות לרצוח את מושל סקסוניה וחברים אחרים בממשלת סקסוניה". כמה מחברי הקבוצה רמזו שהם מחזיקים לכאורה ב"נשק חי וקשתות", אמרה המשטרה.

קאי אנדרס, דובר משרד החקירות הפליליות במדינת סקסוניה, אמר כי חלקי נשק נמצאו במהלך הפשיטות, כולל חלקי של קשתות. עם זאת, הרשויות עדיין בוחנות האם "ניתן להרכיב את החלקים ליצירת נשק שיכול לירות" ולא אישרו אם בוצעו מעצרים במהלך הפשיטות.

מצב התחלואה בגרמניה ממשיך להיות מהחמורים באירופה. הקנצלר החדש אולף שולץ אמר היום כי ממשלתו תעשה הכול כדי להביס את המגפה ולאפשר לאנשים לחזור לחייהם הרגילים. שולץ, שהחליף בשבוע שעבר את אנגלה מרקל, הצהיר: "אין לנו זמן לבזבז".

"כן, המצב ישתפר; כן, אנו נמשיך את המאבק במגפה הזו בנחישות הגדולה ביותר; וכן, אנו נסיים את המאבק הזה", אמר שולץ לחברי הפרלמנט, והתחייב בשנית כי "לא יהיו קווים אדומים" במאמץ החזרה לשגרה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו