Nasser Ishtayeh/Flash90

דיווח: הקלות במדיניות הפתיחה באש לעבר מיידי אבנים בשטחי יהודה ושומרון

על פי הדיווח, צה"ל משנה את מדיניות הפתיחה באש בשטחי יו"ש, כך שתאפשר לירות בצעירים ערבים המיידים אבנים ובקבוקי תבערה - גם אחרי המעשה, כשהם נמלטים. ההוראה מגיעה ברקע התנהלות של לוחמים בהפרות סדר של פלסטינים

בעקבות האירועים האחרונים צה"ל משנה את מדיניות הפתיחה באש בשטחי יהודה ושומרון, כך שתאפשר לירות בצעירים ערבים המיידים אבנים ובקבוקי תבערה – גם אחרי המעשה, כשהם נמלטים.

על פי הדיווח המעניין שפורסם הערב (ראשון) ב'כאן חדשות', ההוראות החדשות הופצו בשבועות האחרונים במסמך לכלל לוחמי צה"ל. הירי חייב להתבצע ב"מרחב הלחימה", כלומר מיד לאחר התקרית.

כזכור, לפני כחודש פורסם על שינויים נוספים במדיניות הפתיחה באש בצה"ל. השינוי הדרמטי ביותר הוא היתר לירות לעבר גנבי אמצעי לחימה ותחמושת בבסיסי צה"ל ובשטחי אש.

בגזרת יהודה ושומרון הוראות הפתיחה באש ישוכתבו כך שיהיו ברורות יותר. זאת בין השאר ברקע התנהלות של לוחמים בהפרות סדר של פלסטינים שהובילו לפגיעה בחפים מפשע. גם בגבול מצרים יש בשורה של ממש לנוכח העלייה הדרמטית במספר ההברחות משטחה.

5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יופי סוף סוף עושים את מה שהמושחת לא עשה במשך 12 שנות ריקבון!

מעט מדי ומאוחר מדי

אחד פה מגיב שביבי לא עשה את זה, הוא שוכח שממשלת ימין לא יכולה לעשות את מה שממשלת שמאל עושה, התקשורת וארגוני השמאל היו מיד רצים לבגץ והבגץ היה אוסר את זה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו