Avshalom Sassoni/Flash90

פרופ' זרקא מתריע מפני גל תחלואה של אלפי חולים "בתוך שבועיים"

הפתרון לטענת פרויקטור הקורונה, הוא חיסונים, חיסונים - ועוד פעם חיסונים. "הולכים לקראת גל שלא ראינו בעבר, המספרים יותר גבוהים" אמר. בתוך שבוע מתכוונים במשרד הבריאות להגדיל את נקודות החיסונים ברחבי הארץ - פי שישה

בראיון שהעניק הבוקר (שני) ל'ישראל היום' פרויקטור הקורונה במשרד הבריאות, פרופסור סלמאן זרקא – הוא מזהיר מפני גל תחלואה עצום שמתקרב: "נראה שבתוך שבועיים נהיה פה עם אלפים של חולים, אנחנו הולכים לקראת גל שלא ראינו בעבר, המספרים יותר גבוהים". לטענת פרופ' זרקא, "אם מסתכלים על אירופה, מבינים שאנחנו ברווח של שבועיים מקסימום שלושה, ואנחנו מנסים לתרגם את זה ליותר מוגנות בקרב האוכלוסייה".

הסיבה לגל התחלואה שיגיע הוא זן האומיקרון שמתפשט. "הדלתא היה גל מאוד מידבק, ואילו האומיקרון מידבק פי שניים עד ארבעה לעומתו" הסביר פרופ' זרקא. "העובדה שאנחנו היום עם 175 מאומתים לאומיקרון היא תוצאה של הפעולה המהירה שלנו לפני שלושה שבועות, כאשר עצרנו את התיירות. בלי זה יכולנו להיות עם אלפים, וזה בזכות התגובה המהירה שאז אמרו עלינו שאנחנו היסטריים".

הפרויקטור מציין כי המוגנות הטובה ביותר היא בחיסונים: "השבוע אנחנו ב-80 נקודות חיסון ואנחנו רוצים לגדול ל-400 עד 500, ואני מקווה שזה יקרה במהלך השבוע ובתחילת השבוע הבא". פרופ' זרקא טוען כי זה יכול לצמצם נזקים מהאומיקרון: "אנחנו חייבים את זה לטובת האזרחים, מתוך הבנה שלא נכון לפגוש את האומיקרון כשאתה לא מוגן. נוסף על כך, אנחנו פועלים להנגשה של קופות החולים, כך שלאף אחד לא תהיה בעיה להגיע ולהתחסן. אנחנו נשטוף את המדינה בחיסונים".

פרויקטור הקורונה פרופ' זרקא, התייחס לטענה על חוסר ההיערכות לחקירות אפידמיולוגיות: "אמרנו בין הגלים שנתאים את עצמנו למספר החולים. כבר שבועיים שאנחנו משתמשים בביטוי 'גל חמישי', ואנחנו בהחלט עולים מדרגה ומגייסים חוקרים וסלקטורים למערך החקירות כדי שתהיה לנו כמות מספקת".

עוד אמר כי היום יתקיים דיון עם משרד האוצר על חיזוק מערכת הבריאות לגל חמישי. בדיון ידובר על תוספת כוח אדם, שבשל המחסור בצוותים רפואיים תתבסס בעיקר על חיל הרפואה לסיוע באשפוזי בית ועל שימוש בצוותי רפואה וסיעוד שאינם מומחים.

חברי הצוות לטיפול במגיפות יקיימו דיון המשך מחר בערב על מתן מנת חיסון רביעית לאוכלוסייה מבוגרת מאוד ולמדוכאי חיסון. כמו כן, הם ידונו על היערכות מערכת הבריאות לקראת העומס הצפוי בגל חמישי ועל ההתמודדות עם אנשי צוות מאומתים ומבודדים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו