Arie Leib Abrams/Flash90

בלי הכרעה: הרעיון הקיצוני של בנט לעיכוב הקורונה והתנגדות השרים

למרות שהודה כי ההצעות לא ימנעו את התפשטות האומיקרון אלא רק יעכבו אותה, בנט ממשיך לדון באפשרות לבצע הפרדה בין מחוסנים למי שאינם מחוסנים - אך שרי ממשלתו מתנגדים לכך • הדיון אמש הסתיים ללא הכרעה, והיום יתכנסו שוב

ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים אמש התייעצות בעניין המשך ההתמודדות עם זן האומיקרון, דיון שהסתיים ללא הכרעה. היום (שלישי) יתכנסו לדיון המשך, בתקווה כי יצליחו להגיע להבנות.

בדיון נדונו אפשרויות שונות להידוק ההגבלות כחלק מהמשך התפשטות הזן, בהן הגבלת התקהלות, הרחבת התו הירוק והחלתו גם על ענפי המסחר, הפסקת מימון בדיקות האנטיגן לילדים, ועוד.

איתמר אייכנר דיווח הבוקר בעיתון ידיעות אחרונות כי בדיון השתתפו השרות איילת שקד, אורנה ברביבאי ותמר זנדברג והשרים חילי טרופר וניצן הורוביץ. אנשי משרד הבריאות הגיעו עם רשימת המלצות לא מגובשת לגמרי, ובה הצעה להגבלת התקהלות של לא-מחוסנים ומחוסנים.

לפי ההצעה, עד 20 לא-מחוסנים יוכלו להתכנס במקום סגור, בעוד ש-50 יוכלו במקום פתוח להתכנס. עבור מחוסנים המליץ משרד הבריאות להגביל התקהלויות ל-300 בני אדם במקום סגור ו-1,000 בחוץ, בהנחה שמדובר במקום מסודר ובו מקומות ישיבה. במסיבות או במקומות שאין ישיבה מוסדרת הציע משרד הבריאות להגביל ל-100 בני אדם במקום סגור.

שרים שהשתתפו בדיון אמרו כי ההצעה אינה אפקטיבית ותכניס את המשק לסחרור. גם השר הורוביץ אמר שהוא לא בעד הטלת מגבלות כל עוד אין פיצויים. בכירי משרד הבריאות הודו שהגבלות כאלה לא ימנעו התפרצות ואולי יעכבו אותה, והציעו להמתין לראות אם הגל הנוכחי יגרום לתחלואה קשה ולנצל את הזמן לעידוד התחסנות.

ירון אברהם דיווח בחדשות 12 כי בנט הציע תוכנית שבמסגרתה רק תלמידים מחוסנים יורשו להגיע לבתי הספר, בעוד תלמידים "לא מוגנים" ייאלצו להסתפק בלמידה מרחוק. "אני כראש ממשלה לא אוכל לקחת אחריות שילדים ייפגעו ולא אוכל לשלוח ילדים לא מוגנים לבתי הספר", אמר.

ההצעה התקבלה בתדהמה על-ידי אנשי משרד החינוך. לטענתם, זו לא יכולה להיות המשמעות של השארת מערכת החינוך פתוחה. הם הוסיפו כי בנט הוא זה שתמך במדיניות בדיקות במקום בידודים, וניתן להמשיך איתה במקום לגשת להצעות קיצוניות.

בכירי המשרד הם ככל הנראה לא היחידים שמתנגדים לתוכנית. לפי ההערכות, גם אם בנט יחליט שהוא מביא את ההצעה לאישור הממשלה, צפויה להיות לכך התנגדות רבתי של שרים – ולכן לא בטוח שיש לו את הרוב הנדרש להעביר את ההצעה.

מהנהגת ההורים הארצית נמסר כי היא "לא תיתן ידה להפרדה בין תלמידים. הצעה שכזו היא בושה למקבלי ההחלטות בישראל". לדברי הארגון, צווי החיסונים שניתנו היום מטעם חדר מצב על הכנסת חיסוני הקורונה בכוח למוסדות החינוך היא מהלך של כפייה שיוביל למאבקים במוסדות, לטעויות חמורות ובעיקר לחוסר אמון בין ההורים לצוותי ההוראה.

"אנו קוראים לראש הממשלה לחזור בו מהחלטתו ולהתחשב ברצון הקהילה, הרשות והנהלת מוסדות החינוך, ולהכניס את חיסוני הקורונה רק להיכן שמעוניינים בהכנסתם", הוסיפו בהנהגת ההורים. "נקרא להשבתת כל מוסד חינוכי שאליו יוכנסו החיסונים למרות ההתנגדות המקומית. ילדינו הם לא כלי משחק ולא נאפשר הטלת סנקציות על הילדים הלא-מחוסנים באמצעות מניעת כניסתם למוסדות החינוך. עד הילדים!"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו