בניין העירייה. By Notorious4life at English Wikipedia - Own work by the original uploader, CC0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=37673945

ניצחו את הפולנים: כל חברי מועצת העיר האמריקאית – מוסלמים

העיר שהייתה בעבר עיר פולנית מובהקת, הפכה מוסלמית לחלוטין • יוצאי פולין עברו לפרברי הבירה, וחברת המועצה הפולנית היחידה - התאסלמה • היא התחייבה: "לא מצופה מלא-מוסלמים לחיות תחת הכללים שמצפים מאיתנו לחיות לפיהם"

העיר האמטרמק שבמדינת מישיגן מתאפיינת ב-99 שנים של ראשי עיר פולנים-אמריקאיים בלבד. בבחירות האחרונות, השינוי הדמוגרפי בעיר בא לידי ביטוי והמועצה שתכהן בעיר עתידה להיות מורכבת ממוסלמים בלבד.

ב-2 בינואר, כאשר עאמר גאליב יהפוך לראש העיר המוסלמי הראשון, תהפוך האמטרמק לעיר הידועה הראשונה בארה"ב עם ממשלה המורכבת כולה ממוסלמים. ראש העיר הנבחר, גאליב נולד בתימן והגיע לארצות הברית לבדו כאדם צעיר, כמעט ללא ידיעת השפה האנגלית. כיום הוא בן 42 ולומד תואר ברפואה.

בעשורים האחרונים, סבלה העיר מבעיות רבות – רבים מהדור השני והשלישי של תושביה הפולנים-אמריקנים עברו לפרברי העיר דטרויט או עזבו למקומות אחרים ומפעלים רבים נסגרו. מהגרים, בעיקר מתימן ובנגלדש, תפסו את מקומם של התושבים המקוריים ורובה של המטרמק כיום הוא מוסלמי.

"הלילה הוא דוגמה אמיתית לכך שהחלום האמריקני חי וקיים בארץ ההזדמנויות", אמר גאליב לקהל הנרגש, שהתאסף כדי לחגוג את ניצחונו בבחירות של תחילת נובמבר. הוא הביס את ראש העיר המכהנת, קארן מג'בסקי, שכיהנה בתפקיד 16 שנים. נכון להיום ישנה רק חברה אחת במועצה החדשה שהיא ילידת ארה"ב: אמנדה ג'צ'קובסקי. משפחתה הפולנית-אמריקאית חיה בעיר במשך חמישה דורות. היא עצמה התאסלמה ב-2012.

"אחד הדברים העיקריים שאנשים מודאגים מהם הוא שאנחנו הולכים להיפטר ממקומות למכירת אלכוהול. אנחנו לא יכולים להיפטר מהם", אמרה ג'צ'קובסקי לתקשורת המקומית. לטענתה, האסלאם מוציא אלכוהול מחוץ לחוק עבור מוסלמים מאמינים בלבד, אבל לא עבור אף אחד אחר: "אלו לא בהכרח מקומות רעים שנאסור עליהם להתקיים. לא מצופה מלא-מוסלמים לחיות תחת אותם כללים שמצפים מאיתנו לחיות לפיהם".

היא הוסיפה: "אנחנו הולכים להישבע להגן על חוקת ארצות הברית. וחוקת ארצות הברית כוללת הפרדה בין דת ומדינה". ראש העיר הנבחר ומועצתו מבטיחים להקפיד על ההפרדה בין דת ומדינה. גליב התייחס לנושא: "אנחנו מוסלמים וגאים באמונות ובערכים שלנו. אבל אנחנו לא מתכוונים לנסות ולכפות אותם על אחרים".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הם יעשו את זה בשלבים. לא לדאוג

קן טרור.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו