Olivier Fitoussi/Flash90

החוק של שיקלי שיטריל את הקואליציה: ביטול הפטור ממס לארגוני שמאל

לפי החוק כיום, אם האיחוד האירופי תורם כספים לארגון בישראל - התרומה פטורה ממס. בדרך כלל התרומות האלו הולכות ל"ארגוני שמאל קיצוני" כהגדרת עמיחי שיקלי, שמתכוון להגיש הצעת חוק שתחייב גם אותם לשלם מיסים על התרומות

ח"כ עמיחי שיקלי (ימינה), שנחשב נטע זר במפלגתו, צפוי להגיש מחר (רביעי) חוק ש'יטריל' את הקואליציה. החוק אותו מתכוון להגיש שיקלי, ואשר נחשף לראשונה ב'מעריב', ידרוש לבטל את המס ממנו נהנים ארגוני שמאל שמקבלים תרומות מהאיחוד האירופי. לטענת שיקלי החוק שקיים כיום מפלה בין ארגונים בישראל, לאחר שהאיחוד האירופי תורם בדרך כלל ל"ארגוני השמאל הקיצוני" כהגדרתו.

הצעת החוק של שיקלי מגיעה על רקע ביטול כנס שיזם וארגן ביחד עם ח"כ קטי שטרית (הליכוד) בנושא "האיחוד האירופי וארגוני השמאל הקיצוני כמחוללי אלימות בכנסת". הדיון היה אמור להתקיים השבוע בכנסת, אך בוטל עקב מגבלות הקורונה שהוטלו על כלל האירועים שמתקיימים במשכן הכנסת. ייתכן ובדיון התכוון שיקלי לחשוף את הצעת החוק, אך מאחר והכנס בוטל הוא יגיש אותו ככה.

את התיקון להצעת חוק אסטרטגית יגיש שיקלי, ובעצם ירצה לבטל את הפטור ממנו נהנים כיום ארגונים שמקבלים כסף מ"ישויות מפלות" כהגדרתו, והחלת מיסוי מלא על כל תרומה, כמו של האיחוד האירופי, למשל, שאוסר על מימון פעילות ביו"ש ובגולן. זאת אומרת: האיחוד האירופי לא תורם לארגונים שיש להם איזשהי 'זיקה' למדינת ישראל, או במילים פשוטות: "ארגוני ימין".

חבר הכנסת מימינה מסביר את הצעתו: "ישויות מדיניות זרות תורמות כספים למוסדות ישראלים תוך הפליה בין ארגונים ישראלים שונים, בין היתר, לפי מקום פעילות המוסדות, או זהותם הדתית או הלאומית של הנהנים מהפעילות. חובתה של מדינת ישראל להגן על אזרחיה ועל המוסדות הפועלים בה מפני הפליה מצד גורמים זרים, ואל לה להעניק תמריצים שמעודדים הפליה כזו".

עוד מוסיף שיקלי בדברי ההסבר להצעת החוק, כי "נכון להיום על פי סעיף 9 לפקודת מס הכנסה – הכנסתם של עמותות ומוסדות ציבוריים אחרים פטורה ממס. מוצע אפוא כי סכום כסף שייתרם למוסד ציבורי מצד ישות מדינית זרה הנוקטת בהפליה כאמור, לא יחסה תחת הפטור האמור".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו