Abed Rahim Khatib/Flash90

השר פורר יפרסם את רפורמת החקלאות; בקואליציה זועמים: "יעורר משבר"

על אף שסוכם כי הרפורמה לא תקודם רק אם יהיו הסכמות, לאחר שמצד אחד תוזיל את מחירי הירקות והפירות אך מצד שני תפגע בחקלאים הישראלים - השר פורר יקדם אותה ללא הסכמות. "אנחנו לא נאפשר זאת" אומרים בקואליציה

משבר חדש בקואליציה מתקרב: לאחר שבשנים האחרונות זינקו מחירי הפירות והירקות במעל ל-80%, שר החקלאות עודד פורר מתכוון לפרסם הבוקר (חמישי) את התוכנית להורדת המכס על פירות וירקות – דבר שיפתח את התחרות ויוזיל את העלויות. אלא שהרפורמה זוכה להתנגדות קשה מצד מפלגות 'העבודה' 'כחול לבן', וחלק מחברי 'ימינה'.

כזכור, בחודשים האחרונים הצהירו פורר ושר האוצר אביגדור ליברמן על כוונתם לחתום על הצווים שיאפשרו להוזיל את הפירות והירקות ולפתוח את השוק לייבוא, דבר שיוביל לחיסכון של 2.7 מיליארד שקלים בשנה – חיסכון של 840 שקלים לכל משק בית.

עם זאת, הרפורמה עוררה גל חזק של התנגדויות כשהחקלאים בישראל יצאו להפגנות המוניות לאחר שהרפורמה תפגע ישירות בהם. חלק מחברי הכנסת של העבודה וכחול לבן הפגינו אף הם נגד הרפורמה. לכן הוחלט אז כי הרפורמה לא תעבור במסגרת חוק התקציב, אלא לאחר דיונים מעמיקים ותיאומים בקואליציה.

אלא שלמרות זאת, נודע כי ביממה האחרונה כי פורר מתכוון להתקדם שלב נוסף ברפורמה – והמתנגדים בקואליציה אומרים כי מדובר בהפרה של הסיכומים שהושגו. בכיר בקואליציה אמר כי: "מהלך כזה עלול לעורר משבר. פורר החליט ללכת יד ביד עם רשתות השיווק ולפגוע קשות בחקלאות הישראלית. אנחנו לא נאפשר את זה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו