Avshalom Sassoni/Flash90     

פרופ' אש: "האתגר המרכזי הוא ההתמודדות עם זן האומיקרון"

את הדברים אמר מנכ''ל משרד הבריאות בכנס לאגודת זכויות החולה. הפרופסור פירט את הרפורמות אותם הוא מתכוון לקדם: תכנון בכוח אדם במערכת הבריאות, ושיפור השירות של משרד הבריאות לציבור הרחב

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש, אמר הבוקר (חמישי) בכנס 25 שנה לאגודה זכויות החולה כי האתגר המרכזי כעת של משרד הבריאות – הוא זן האומיקרון. לטענת הפרופסור, במערכת הבריאות מעוניניים לחזור ולקיים את שגרת החיים.

"אנחנו מתמודדים כבר שנתיים עם הקורונה, ובכל פעם היא מפתיעה אותנו מחדש. אתה יכול לחשוב שככל שעובר הזמן אנחנו יכולים להתמודד יותר טוב, מה גם שאנחנו רוצים להמשיך ולקיים את שגרת החיים, גם במערכת הבריאות" אמר פרופ' אש.

אש פירט את האתגרים איתם הוא וצוותו במשרד מתמודדים: "האתגר המרכזי בימים אלה הוא האומיקרון. אנחנו נערכים כדי לראות איך אפשר לבלום את ההתפשטות שלו, ואם כן אז לראות איזה מענה אנחנו יכולים לתת. כאן זו הזדמנות נוספת לקרוא לכולם להתחסן גם מפני האומיקרון".

הוא הוסיף: "מגפת הקורונה אתגרה את זכויות החולה לכל אורך הדרך. אם זה בתקופות של סגרים ואם בירידה בשירותים רפואיים. מערכת שהייתה עמוסה בטיפול בחולי הקורונה, ולכן אי אפשר היה לטפל במחלות מסוג אחר".

לבסוף, פירט פרופסור אש את התוכניות שהוא מתכוון לקדם. "יש מספר רפורמות שאנחנו רוצים לעשות בקרוב: טיפול בקנאביס, תכנון בכוח אדם במערכת הבריאות כדי שהשירותים שלנו יהיו מתוכננים יותר טוב לאורך זמן, שיפור השירות של משרד הבריאות לציבור, וחיזוק שיתוף הציבור במערכת הבריאות" אמר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו