Yonatan Sindel/Flash90

משבר קואליציוני בפתח? החכי"ם זועמים על הרפורמות בענף החקלאות

שורה של חברי כנסת מאיימים על שרי הממשלה במרד אם לא ירסנו את שר האוצר אביגדור ליברמן זאת לאחר החלטת שרי האוצר והחקלאות לפרסם באופן חד צדדי טיוטה מרפורמה בענף החקלאות. "מהלך שיחייב אותנו לנקיטת פעולות חד צדדיות"

לאחר החלטת שרי האוצר והחקלאות לפרסם באופן חד צדדי טיוטה מרפורמה בענף החקלאות מחריף המשבר בקואליציה. במכתב בהול ששלחו חברי כנסת מארבע מפלגות לראשי הקואליציה, הם מזהירים מהשלכות של הצעדים של השרים ליברמן ופורר.

במכתב כותבים חברי הכנסת כי "ראשי מפלגות הקואליציה המכובדים, אנחנו פונים אליכם בסיטואציה משברית זו. לצערנו הרב, למרות ההתחייבות המפורשת של שר האוצר ושל שר החקלאות לפעול אך ורק בתיאום ובהסכמה בכל הנוגע לרפורמה בחקלאות, הם קיבלו החלטה לאיים ולהפר את התחייבותם הברורה, ולשלוח צו הורדת מכסי ייבוא להערות הציבור – מהלך שיחייב אותנו לנקיטת פעילויות חד צדדיות גם מצדנו".

עוד נכתב כי "אנו קוראים לקיומו של משא ומתן ענייני ואינטנסיבי, אשר יובל בסופו לגיבוש ויישום רפורמה בחקלאות אשר תוביל להורדת יוקר המחייה ולשגשוגה של החקלאות הישראלית כולה. כחברים וחברות המבינים את חשיבות שלמות הקואליציה, אנו קוראים להתערבותכם המידית במשבר הקואליציוני החריף המתפתח".

על המכתב חתומים נציגים של כחול לבן, סגן שר הביטחון, אלון שוסטר וח"כ יעל רון בן משה, יו"ר סיעת העבודה, ח"כ רם שפע, סגן שר הכלכלה יאיר גולן ונציגי יש עתיד, יו״ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ רם בן ברק, ח"כ ענבר בזק, וח"כ נירה שפק.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו