Yonatan Sindel/Flash90

התחלואה ממשיכה לעלות: שיעור החיוביים הגבוה ביותר מזה כחודשיים

משרד הבריאות מעדכן עם נתוני התחלואה. מקדם ההדבקה שוב עולה ועומד על 1.41, ושיעור הבדיקות החיוביות חצה לראשונה מזה כחודשיים את ה-2%. מבצע החיסונים נמשך עם למעלה משש וחצי מיליון אזרחים בישראל שקיבלו את המנה הראשונה

העלייה בתחלואה: וריאנט האומיקרון ממשיך להתפשט ברחבי הארץ, וגם היום (ראשון) נמשכת העלייה בתחלואה עם 760 מאומתים חדשים לקורונה. שיעור החיוביים עומד הבוקר על הנתון הגבוה ביותר מזה כחודשיים – והוא חצה את ה-2%. מתוך 37,538 אנשים שביצעו אמש בדיקות לקורונה, 2.07% יצאו כחיוביים לנגיף. כך עדכן משרד הבריאות.

על פי נתוני משרד הבריאות, מקדם ההדבקה ממשיך לעלות ועומד הבוקר על 1.41. מספר החולים קשה מתקרב ל-100 ועומד על 98 חולים, מתוכם 48 במצב קריטי. סך הכל ישנם 11,894 חולים פעילים בישראל. בנוסף, יש בישראל 81,183 בני אדם ששוהים בבידוד. מחצית מהמבודדים הם תלמידים ומורים במערכת החינוך, והיתר נכנסו בעקבות תוצאה חיובית, חשיפה למאומת או חזרה מחו"ל.

המגיפה ממשיכה לגבות קורבנות, ועל פי הנתונים של משרד הבריאות עולה כי עד כה נפטרו כתוצאה מסיבוכי המחלה 4,239 אזרחים בישראל. במקביל נמשך מבצע החיסונים באוכלוסייה, כאשר עד כה 6.5 מיליון בני אדם התחסנו במנה הראשונה, 5.8 במנה השנייה ו-4.1 מיליון בני אדם התחסנו במנת ה'בוסטר'.

לפי נתונים שפורסמו אמש על ידי משרד הבריאות, ביממה האחרונה מספר המאומתים לזן האומיקרון הוכפל כאשר 591 בני אדם זוהו כנושאים את הזן החדש, מתוכם 723 ששבו מחו"ל. כמו כן, קיים חשד גבוה לעוד 861 מקרים של חשיפה לאומיקרון שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף לגביהם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו