מרכז חיסון בבריטניה. צילום: איקטואלים

מחקר ראשוני בבריטניה: בוסטר מגן מהאומיקרון למשך עשרה שבועות בלבד

המחקר שנעשה בבריטניה הוא ראשוני ומסד הנתונים שלו מוגבל – כך אומרים החוקרים # לדבריהם, היות והמחקר התבצע בקרב הנדבקים בלבד, המסקנות לא כוללות את התמונה המלאה

רק מספר שבועות עברו מאז התפרץ אל חיינו זן האומיקרון של נגיף הקורונה, אולם מחקר בריטי שמבצעיו מזהירים מהסקת מסקנות פזיזות על בסיסו, מגלה כי הבוסטר נותן חיסון מפני הנגיף לעשרה שבועות בלבד.

חוקרים בגוף הבריטי האמון על בריאות הציבור, UKHSA, עקבו אחרי עשרות אלפי מקרי הדבקה ב"אומיקרון" בין סוף נובמבר לבין אמצע דצמבר. הממצאים, שלפי שעה רק מהווים אינדיקציה ולא הוכחה, מראים שההגנה שמספק הבוסטר נגד היכולת של הווריאנט לגרום להופעת תסמינים במקרה של הידבקות נשחקת באופן משמעותי לאחר 10 שבועות.

"במקרה של פייזר, היעילות של החיסון במניעת סימפטומים אחרי הדבקה ירדה ל-45% אחרי עשרה שבועות", כתבו החוקרים בדו"ח. "גם במהלך 10 השבועות שלאחר קבלת הבוסטר, היעילות של החיסון נשחקת במקרה של אומיקרון, אבל עדיין היא עומדת על 70%", הוסיפו.

עם זאת ,החוקרים הדגישו כי יש להתייחס לממצאים האלו בזהירות משום לאור מסד הנתונים המוגבל והטיה אפשרית שנובעת מכך שהנדבקים הם אלו שהיו הכי חשופים לאומיקרון, כולל אנשים שמטיילים ואלו שקשורים אליהם, ולכן לא בהכרח מייצגים את כלל האוכלוסייה. כמו כן, ציינו כי "אין מספיק מקרים של תחלואה קשה באומיקרון כדי לנתח את היעילות של החיסון בכל הנוגע ליכולתו למנוע אשפוז".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו