Yossi Aloni/FLASH90

לאחר מאבק: האוכלוסיות המוחלשות יפונו פחות מהדיור הציבורי

המאבק הנחוש של הפעילים לשינוי סדר העדיפויות בפינוי משפחות מהדיור הציבורי - הגיע לסיומו. שר השיכון זאב אלקין הכריז בכנסת כי הנכים יירדו בסדר העדיפויות של הפינוי מהבתים. • מי כן יפונה?

נושא הדיור הציבורי מעורר סערה רבתית בתקופה האחרונה, לאחר שאלפי משפחות שמתגוררות מזה שנים בדירות שהעניקה להם המדינה – עומדות בפני סכנת פינוי. לאחר לחץ רב שהופעל, משרד השיכון נכנע ותיקן את סדר העדיפויות לפינוי. השר אלקין הציג היום (שלישי) בועדת הכלכלה בכנסת את המדרג החדש.

המדרג נחתם על ידי ועדה בין משרדית של משרדי השיכון והרווחה. שר השיכון זאב אלקין הציג בוועדת הכלכלה את מדרג פינויים החדש, שנותן סדר עדיפויות נמוך לסיכוי לפינויים לדיירים ממשיכים, נכים, ודיירים בתהליכי זכאות. המשמעות היא כי האוכלוסיות החלשות לא יפונו במהרה.

מעל ל-1,000 תיקים נידונים כיום במשרד השיכון, 350 מהם פסקי דין חלוט בדבר פלישות, לכאורה, לדירות דיור ציבורי. אלקין ומנכ"ל משרדו, אביעד פרידמן, הורו על הקפאת הפינויים בתחילת אוקטובר והבטיחו לבדוק את כלל הסוגיות בפרטנות עם נציגים ממשרד הרווחה

על פי המדרג של משרד השיכון, קדימות לפינויים תהיה עבור פולשים הלכה למעשה, דיירים בעלי דירה נוספת שאינם זכאים לדירה בה הם נמצאים ומחזיקי דירה שלא בשימוש למגורים. בנוסף לכך, דיירים עד גיל 67 ללא ילדים ודיירים מעל גיל 67 ללא ילדים קטינים יופנו לדירות לגיל הזהב של משרד השיכון במידה וימצאו מתאימים.

האחרונים בעדיפות לפינויים יהיו אלו הנופלים תחת הקריטריונים של רוב הסוגיות הסוציאליות אותם ביקשו פעילי המאבק הציבורי להביא לסדר היום: נכים, ילדים שגרו בצמוד להוריהם (דיירים ממשיכים), זכאים ממתינים לדיור ציבורי, משפחות עם ילדים ועוד. אלקין אמר בוועדה כי "כל מקרה של פינוי יעבור את הועדה הבין-משרדית, גם אלו שברור שצריך לפנות, תמיד יכול להיות מצב שטעינו".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו