לפיד הודיע: רון פרושאור ימונה לתפקיד שגריר ישראל בברלין

שר החוץ מינה את השגריר החדש של ישראל בגרמניה, לאחר שלפרושאור יש רקע מדיני מכובד. פרושאור היה בית היתר שגריר ישראל באו''ם למשך 4 שנים, ושגריר ישראל לבריטניה. ''אני ניגש למשימתי כשגריר חדור בתחושת אחריות'' אמר

שר החוץ יאיר לפיד הודיע היום כי החליט למנות את רון פרושאור לשגריר ישראל בברלין. פרושאור כיהן כשגריר ישראל באו"ם בין השנים 2011- 2015. קודם לכן כיהן כשגריר ישראל בבריטניה, מנכ"ל משרד החוץ הישראלי והיועץ המדיני בשגרירות ישראל בוושינגטון.

שר החוץ לפיד אמר כי: "מינויו של פרושאור לברלין מסמל את חשיבות יחסי ישראל גרמניה והמשך חיזוק שיתוף הפעולה עם הממשלה החדשה בברלין. ניסיונו הרב והיכרותו עם מערך החוץ הישראלי יתרמו רבות לאתגרים בזירה הבינלאומית".

השגריר החדש רון פרושאור, הגיב למינוי: "אני נרגש מעומק ליבי לסגור מעגל ולחזור כשגריר ישראל לגרמניה, מקום הולדתו של אבי אורי זכרונו לברכה. כמי שייצג את ישראל הן בבריטניה והן באו"ם, אני ניגש למשימתי השלישית כשגריר חדור בתחושת אחריות ושליחות, מתוך הבנה והכרה בחשיבותה של המרכזית שבמדינות אירופה. אני מודה לשר החוץ לפיד על האמון שנתן בי, ומבטיח שאעשה כמיטב יכולתי על מנת למנף את מערכת היחסים המיוחדת בין שתי המדינות".

פרושאור עומד כיום בראש מכון אבא אבן לדיפלומטיה בינ"ל באוניברסיטת רייכמן. פרושאור הצטרף למשרד החוץ בשנת 1986. במהלך שירותו כדובר השגרירות בבון, היה אחד הנציגים הישראלים הראשונים שקיים קשרים עם מזרח גרמניה. לאחר איחודה עם גרמניה המערבית, הוא פעל להקמת קשרים עם המדינות הפדרליות החדשות שבשטחה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו