התפשטות האומיקרון בישראל: 623 מאומתים אובחנו היום; אלה אזורי ההתפשטות

Yossi Aloni/Flash90

התפשטות האומיקרון בישראל: 623 מאומתים אובחנו היום; אלה אזורי ההתפשטות

לפי נתוני משרד הבריאות, עד כה זוהו 1,741 מאומתים לזן, כשמתוכם 1,004 שבו מחו"ל • שמונה מאושפזים חשודים כי נדבקו בווריאנט וקיים חשד שבת 84 נפטרה ממנו • בניטור קורונה בשפכים נמצאו 19 נקודות דיגום חיוביות לאומיקרון

היום (שלישי) זוהו 623 מאומתים חדשים לוראיינט האומיקרון, כך עדכנו הערב במשרד הבריאות. לפי נתוני המשרד, עד כה זוהו בישראל 1,741 מאומתים, מתוכם 1,004 שבו מחו"ל.

נכון להיום ישנם 8 מאושפזים מאומתים לאומיקרון: 4 במצב קל (1 לא מחוסן/לא מחלים, 3 מחוסנים כולל בוסטר), 2 במצב בינוני (1 לא מחוסן/לא מחלים, 1 מחוסן כולל בוסטר), 1 במצב קשה – (לא מחוסן) ועוד אחד במצב קריטי – מונשם (לא מחוסן). עוד עדכנו במשרד הבריאות כי נפטרת אחת בת 84 חשודה לאומיקרון (מחוסנת כולל בוסטר).

משרד הבריאות פרסם גם את תוצאות הניטור של הקורונה בשפכים. לפי המשרד, נכון להיום זוהו 19 נקודות דיגום נמצאו חיוביות לאומיקרון: א.ע אזורי חן דן – השפד"ן, איילון – נשר (מודיעין, מודיעין עילית, שוהם, רמלה, לוד), אשדוד, אשדוד דרומי יא, אשקלון, B בית שמש, דימונה, האוג ( מעלה אדומים, חיזמה, ומזרח ירושלים), הרצליה, חיפה, חריש, ירושלים-רפאים, לוד דרום, A נתיבות, נתניה, נס ציונה, נצרת 3, פתח תקווה-מרכז, רמת השרון, רמת ישי.

בתוך כך, מרכז הידע והמידע של אגף המודיעין פרסם היום דו"ח לפיו מקדם ההדבקה ממשיך לעלות ועומד על 1.4 עם מעל 1,600 מאומתים חדשים בימים האחרונים. באמ"ן מדגישים כי מדובר על ממוצע מאומתים הגבוה פי 3 ממה שהיה לפני שבועיים.

נתון משמעותי שהוצג בדו"ח התבסס על בדיקות המותאמות לזיהוי אומיקרון, העלה כי קרוב ל-50 אחוזים מהמקרים בארץ כיום הם של וריאנט זה. כשבקרב חוזרי חו"ל הערכה היא שכ-80 אחוזים מהמקרים הם של אומיקרון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו