Yossi Aloni/Flash90

ה-FDA הודיע: הבדיקות המהירות מאתרות פחות את זן האומיקרון

הכלי היעיל להתמודד עם זן האומיקרון, מלבד חיסונים, הוא מבצע נרחב של בדיקות מהירות שמביא לגילוי מוקדם של הזן וקוטע שרשראות הדבקה. אך מנהל התרופות והמזון האמריקני מתריע כי בדיקות האנטיגן מאתרות פחות את האומיקרון

על רקע דיווח כי רה"מ בנט הורה על רכישת מאות אלפי בדיקות מהירות לצורך מבצע ענק של גילוי הנגיף בישראל – מנהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, הודיע אמש (שלישי) כי הוא מזהיר שבדיקות האנטיגן המהירות המשמשות לזיהוי מי שחיובי לנגיף הקורונה, רגישות פחות לאיתור זן האומיקרון.

על פי הנתונים היחסית ראשוניים ומחקרים שבוצעו, הוריאנט החדש שהתפרץ לראשונה בדרום אפריקה והתגלה לפני כחודש, הספיק כבר מאז להתפשט ברחבי העולם – כולל בישראל עם למעלה מאלף מאומתים לזן האומיקרון. הזן הינו ככל הנראה מדבק הרבה יותר, עוקף בקלות זנים קודמים והופך לדומיננטי בתחלואת הקורונה.

עם זאת, לפי המחקרים נראה כי הזן גורם פחות לתחלואה קשה ובפרט בקרב מחוסנים. ואכן בישראל, בזמן שהתחלואה מזנקת והגל החמישי מורגש כבר בבירור, מספר החולים המאושפזים בביה"ח לא עולה בחסדי שמיים. הדרך היעילה להתמודד עם האומיקרון, מלבד חיסונים, הוא מבצע רחב של בדיקות מהירות שמאפשרות לגילוי מוקדם של הזן ולמניעת שרשראות הדבקה.

אך כעת עם הודעת ה-FDA, אם אכן הבדיקות המהירות הללו שנמכרות לשימוש ביתי מדויקות פחות באיתור האומיקרון, הרי שייתכן שישנם חולים רבים שכלל אינם מודעים לכך שהם נדבקו בקורונה, כי התוצאה שקיבלו הייתה שלילית. כפתרון חלקי המליצו מומחים לבצע שתי בדיקות קורונה מהירות בהפרש של 24 שעות, כדי לוודא את התוצאה במקרה של בדיקה שלילית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו