Marc Israel Sellem/POOL

מזכיר הממשלה לשעבר סיפר: גרסתי מסמכים מהכספת בחילופי הממשלות

מזכיר ממשלת נתניהו הוקלט מודה: הוצאתי מסמכים מהכספת וביקשתי לגרוס אותם • בתגובה לעתירת התנועה לאיכות השלטון: המדינה הודיעה שנבדקת פרשת גריסת המסמכים בלשכת נתניהו, רגע לפני שנפתלי בנט קיבל את ראשות הממשלה

הטענות לגריסת מסמכים לפני תחילת כהונתו של נפתלי בנט: מזכיר הממשלה הקודם, צחי ברוורמן, הודה בהקלטה שהגיעה לידי "הארץ" כי גרס מסמכים שנשמרו בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו בעת חילופי השלטון.

בהקלטה, שפורסמה על ידי מיכאל האוזר טוב, נשמע ברוורמן אומר: "לפני שעזבתי, אפילו הוצאתי מהכספת כמה מסמכים שהיו, נתתי לסגנית שלי, אמרתי: 'תגרסי את זה עכשיו'. היא גרסה, ובזה תם ונשלם".

הדברים מצטרפים לעדויות עובדים נוספים בלשכה, המצביעות על גריסת מסמכים לפני שנתניהו פינה את מקומו לנפתלי בנט. מברוורמן נמסר בתגובה: "לא היה ולא נברא. כל פעולה שעשיתי במסגרת תפקידי נעשתה כדין וכל רמיזה אחרת היא שקרית וחוטאת לאמת".

הליכוד בתגובה לפרסום בהארץ: "הפרסום ב״הארץ״ הוא פייק ניוז. מדובר בהקלטה של שיחה שנערכה בין מיכאל האוזר-טוב לבין מזכיר הממשלה הקודם צחי ברוורמן ובה מתייחס ברוורמן למסמכים אישיים שלו ולהעתקי מסמכים של מזכירות הממשלה, ולא למסמכים מקוריים, שאין להם שום קשר לנתניהו או ללשכת ראש הממשלה. בכל מקרה כל מסמכי המדינה מתועדים דיגיטלית".

"בניגוד לפרסום השקרי, לא מדובר על גריסת מסמכים בלשכת ראש הממשלה ולא מדובר בהקלטה ש״נחשפה״ יש מאין אלא במניפולציה שקרית שמוצגת לציבור ללא גילוי נאות, כשמפרסם ההקלטה ומקליט השיחה הוא בנו של ח״כ צבי האוזר, חבר הקואליציה שמתנגד לליכוד ולראש הממשלה לשעבר נתניהו. אנו מצפים מ״הארץ״ לפרסם התנצלות מיידית על הפרסום השקרי הזה".

בתוך כך, בתגובת המדינה לעתירת התנועה לאיכות השלטון בבג"ץ, בדרישה לחקור את החשדות לגריסת מסמכים חפוזה בלשכת נתניהו רגע לפני סיום כהונתו כראש ממשלה – הודיעה המדינה כי "המשיבים פועלים מזה זמן על מנת לברר את העובדות".

עוד הודיעה המדינה כי "במסגרת זו, נעשו פעולות מסוימות מול הגורמים הרלוונטיים במשרדי הממשלה הנוגעים בדבר". עוד נכתב בהודעה כי הבדיקה המקצועית טרם מוצתה וההערכה היא שיידרשו עוד כשלושה חודשים לשם מיצוי הבדיקה באופן סופי, אשר לאחר מכן יוכרע האם התשתית העובדתית בעניין מצדיקה פתיחה בבדיקה או בחקירה פלילית. בשל כך, המדינה מצידה מבקשת מבית המשפט לדחות את העתירה.

נזכיר כי לאחר הדיווחים בנושא, עתרה התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ וטענה כי "ישנם חששות כבדים באשר לתוכן המידע שנגרס בחשאי ובאופן חפוז".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו