Avshalom Sassoni/Flash90

שר התיירות: "ייתכן ונגיע לשני מיליון מאומתים – לא יודעים לבדוק את כולם"

ברקע קריסת מערך הבדיקות ותורי הענק שנראים בימים האחרונים בישראל - מודה השר רזבוזוב כי אין לממשלה אפשרות להתמודד עם גל התחלואה הנוכחי. "ייתכן ונגיע לשני מיליון מאומתים, זה כמות אזרחים שאנחנו בישראל לא יודעים לבצע להם בדיקות"

במהלך ראיון שקיים היום (שני) שר התיירות יואל רזבוזוב (ישראל ביתנו) ב'ערוץ הכנסת', נשאל השר על מתווה הבדיקות המקל שנשקל כעת בממשלה, שכולל פטור מבדיקה למחוסנים שנחשפו לחולה מאומת לנגיף הקורונה והם אינם חווים תסמינים של קורונה.

תורי הענק בעמדות הבידוק נראים כבר במשך כמה ימים, כשאנשים מדווחים שנדרשו להמתין אף שעתיים בתור לבצע בדיקת קורונה. עקב תורי הענק, נשקלת כאמור בממשלה הקלה במתווה הבדיקות – כך שמחוסנים לא יידרשו להיבדק אם הם אינם חווים תסמינים. עם זאת, קיים חשש כי הם בכל זאת נדבקו, וללא בדיקה הם יוכלו להמשיך ולהפיץ את הנגיף.

"זה לא אנחנו שהגענו למצב של אין ברירה, זה מצב גלובלי" שלל השר רזבוזוב את האמירה כי רק בישראל תורי הבדיקות הם ארוכים באופן חריג. "אם נגיע לשני מיליון מאומתים, אנחנו לא יודעים לבדוק את כולם. אנחנו לא יודעים לבדוק שני מיליון איש, אנחנו מדינה שיודעת לבדוק רק עשרים אחוזים מהאוכלוסייה שלה" אמר השר.

במענה לשאלה על דרכי הפעולה שנשקלים כעת במשרדו ובממשלה, השיב שר התיירות כי "הגענו למצב שאנחנו לא יודעים. אנחנו נצטרך להתמודד איתו". כשלמעשה רומז השר כי הממשלה הרימה ידיים בכל הקשור לנושא בדיקות הקורונה ותורי הענק.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו