ראשון לציון: תושבים פתחו במאבק נגד צפירת השבת

תושבים חילונים ברחוב פינסקר בראשון לציון התלוננו לעירייה על רעש נוראי מצד תושב חרדי שמפעיל מידי יום שישי מערכת הגברה לצורך הכרזה על זמני כניסת השבת בליווי מוזיקה חסידית. מהעירייה נמסר בתגובה כי עד כה הרעש חלש מידי ולא מאפשר הגשת כתב אישום אך הנושא יבדק.

ממה סובלים תושבי רחוב פינסקר בראשון לציון? כבר זמן רב שתושב חרדי המתגורר ברחוב מפעיל מידי יום שישי את מערכת ההגברה שלו ומכריז באמצעותה על זמני כניסת השבת.

קרא עוד:

[postim]

השכנים החילונים שכל זיקה לדת מהם והלאה לא הרימו ידיים והגישו פניות חוזרות ונשנות לעירייה, אך לצערם העניין לא נפתר.

השכנים החילונים טענו כי בכל יום שישי, סמוך לכניסת השבת השלווה מופרת בקול רעש אדיר, על ידי הרמקולים של אחד הדיירים. "בכל שישי, רבע שעה לפני כניסת השבת, מפעיל הדייר את המערכת שלו בווליום חזק ובלתי נסבל, לדעתי גם הרבה מעל המותר, ומכריז בקול על זמני הדלקת נרות וכניסת השבת. את הקריאה מלווה מוזיקה חסידית רועשת שעושה כאב ראש", טוענת אחת השכנות המתגוררת ברחוב.

התושבים טוענים שפנו לעירייה בנושא אבל שם לא מוכנים לתבוע את אותו דייר אלא רק להמשיך ולחלק לו דוחות. "אמרו לי פעם, מה היה קורה אם היית גרה ליד מסגד? היית סובלת הרבה יותר. אני לא גרה ליד מסגד אלא במקום שבו אני מחפשת איכות חיים, והעירייה לא עוזרת לי למצוא אותה", דברי השכנה.

הדייר החרדי שמפעיל את מערכת הכריזה מסר בתגובה: "השכנים כולם נהנים. לא הייתי עושה דבר שאנשים לא רוצים. מי שזה מפריע לו, שיפנה אליי ואני אשתדל לעזור ככל האפשר".

מהעירייה נמסר בתגובה: "רכז משאבי אויר, רעש וקרינה ערך בדיקה במקום ומצא כי מפלס הרעש שנמדד בדירה היה נמוך מזה הקבוע בתקנות למניעת מפגעים. בכוונת העירייה לשוב ולקיים בדיקה נוספת באחד מימי השישי הקרובים. היה ובבדיקה הנוספת יתגלה כי הרעש עולה על המותר יוגש כתב אישום נגד הדייר".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו