Olivier Fitoussi/FLASH90

רשימת המדינות האדומות ממשיכה להצטמצם; ארה"ב ואיחוד האמירויות בפנים

את הרשימה המצומצת תאשר היום ועדת החוקה של הכנסת, וזאת לאור דרישת חברי הוועדה. דרישה נוספת של היו''ר קריב, אשר אושרה על ידי הממשלה, היא הרחבת רשימת האנשים שרשאים לצאת מישראל למדינה אדומה

לדרישת יו"ר ועדת החוקה ח"כ גלעד קריב, רשימת האנשים שיכולים לקבל אישור מוועדת חריגים ליציאה מישראל למדינות אדומות מטעמים הומניטריים – תורחב. על פי הודעת ועדת החוקה של הכנסת, המהלך נעשה בהסכמה עם הממשלה.

היום (שלישי) הוועדה תתכנס בשעה 14:00 בכנסת, לדון בתקנות לפיהן ועדת החריגים תוכל לאשר יציאה למדינות אדומות לאירוע חיים משמעותי של קרוב משפחה שהוא: הורה, בן זוג, ילד, נכד, אח או אחות וילדיהם, דוד או דודה.

בנוסף, לדרישת הוועדה תורחב החרגת בעלי העסקים שרשאים לצאת למדינה שנמצאת ברשימה האדומה. האישור יורחב כך שאיש עסקים שמקום עבודתו ממוקמת באותה מדינה יוכל לטוס אליה, על אף שהיא מוגדרת כמדינה אדומה.

עוד נמסר מוועדת החוקה – כי רשימת המדינות האדומות שיציאה אליהן נאסרה תשתנה ותכלול את איחוד האמירויות, ארה"ב, אתיופיה, בריטניה, טנזניה, מקסיקו ושוויץ בלבד. מועד תחילת התקנות יהיה עם פרסומן ותקנות הגבלת היציאה בכללן יוארכו עד ל-12.1.22

בדיון שקיימה הוועדה ביום ראשון האחרון איים היו"ר ח"כ קריב כי לא יאשר רשימת מדינות אדומות נוספת אם לא תורחב הגדרת קרוב המשפחה בחריג ההומניטרי, וחברי הוועדה דרשו אף את הרחבת החריג העסקי אותה אישרה הממשלה אף היא בתקנות שיובאו היום לאישור בוועדה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו