צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת

בוקר סוער בכנסת שמצביעה על חוק החשמל: "גנבתם את האדמות של מדינת ישראל"

ברקע מחאת האופוזיציה על קיצור משך הדיון, מובא לאישור הכנסת החוק שנועד למעשה להכשיר את היישובים הבדויים הלא חוקיים בנגב. טאהא נאם ארוכות בערבית, ח"כ זוהר: "זה נראה כאילו נבחרתי לפרלמנט הפלסטיני"

מליאת הכנסת דנה הבוקר (רביעי) באישורו של "חוק החשמל" שיוזם ח"כ וליד טאהא (רע"מ) לפיו ניתן יהיה לחבר לתשתיות חשמל, מים וטלפון מבנים שהוקמו ללא היתר ולמעשה להכשיר את היישובים הבדויים הלא חוקיים בנגב.

ישיבת מליאת הכנסת מתנהלת לעיתים בשפה הערבית כאשר ח״כ ווליד טאהא מציג את החוק בערבית. חברי כנסת מהאופוזיציה מחו על כך אך יו"ר הכנסת מיקי לוי מאפשר זאת.

הסיכום וההצבעה נערכים ברקע החלטת מפלגות האופוזיציה (למעט הרשימה המשותפת) להחרים את הדיון המקדים, אולם לפני ההצבעות מחו כמה חברי כנסת נגד יוזם החוק טאהא.

ח"כ טאהא הציג את הצעת החוק ואמר: "למה האזרח הערבי לא הלך לוועדות התכנון כדי להוציא היתר? כי לא אפשרו לו. 'לא עשית תוכניות', 'לא עשית תוכניות מפורטות', אמרו. יצרתם חברה שלא מבוססת יכולות הכנסה, לא הקמתם אזורי תעשייה ותעסוקה. עכשיו אנחנו מנסים לעשות את זה בכל הדרכים. יש בתים שבגלל המדיניות של הממשלות הקודמות לא התחברו לחשמל. מי שהיה אחראי לזה שלמאות אלפי אזרחים ערבים לא תהיה אפשרות להקים בתים צריך לבוא בחשבון עם עצמו".

טאהא פנה לאופוזיציה: "משתמשים בחשמל ככלי ענישה נגד חברה שלמה ועל כן הם כועסים היום, כי משהו 'איום ונורא' הולך לקרות – הבתים יתחברו לחשמל והאזרחים יזכו לראות אותו לפי קריטריונים של תכנון, והשלב הבא יהיה להאיץ את התכנון של היישובים שלא נבנו. למה אזרחים ערבים צריכים לעבור ייסורים בכל תחום בחיים? למה ילד ערבי צריך להיות מתוקצב רבע מילד יהודי במערכת החינוך?".

כאמור, ח"כ טאהא עבר לדבר בשפה הערבית, וכמה חברי כנסת מהאופוזיציה מחו על כך. ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) אמר: "באתי הבוקר לעבודה שלי בכנסת, בית הנבחרים של מדינת ישראל. שומע את וליד טאהא מסביר על חוק החשמל בערבית על הדוכן, וזה נראה כאילו נבחרתי לפרלמנט פלסטיני. לא ייאמן".

ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) אמר כי "כנסת ישראל, שני ערבים (סגן יו"ר הכנסת ח"כ מנסור עבאס ניהל את הדיון) מדברים ביניהם בערבית על הדוכן. אתם מבינים מה נהיה פה? גנבתם חשמל ממדינת ישראל. אתה תומך טרור, היית צריך להיות בחקירת שב"כ".

ח"כ קטי שטרית תקפה גם היא את ניהול הישיבה בערבית: "ממשלה ישראלית פלסטינית! במשך שעה עומד וואליד טאהא על דוכן הפרלמנט הישראלי ונואם בערבית ומציג את החוק כולו בערבית. מעולם לא היה כדבר הזה! בין לבין גם הוא ומנסור עבאס מריצים קצת צחוקים, חסר להם רק קפה ובקלוואה. חרפה!".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נתניהו לא בוגד! הוא אף פעם לא היה בצד של עם ישראל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture