Olivier Fitoussi/Flash90

משרד הבריאות הורה על בדיקות אנטיגן בבתי הספר; אלא דו"ח קובע שהן אינן יעילות

בהודעת חגיגית של משרד הבריאות הערב, הם הודיעו כי החל ממחר יחלו אלפי נאמני קורונה לבצע לילדים בבתי הספר ברחבי הארץ בדיקות אנטיגן. אלא דו"ח של משרד הבריאות עצמו קובע כי הן פחות יעילות מבדיקות ה-PCR בעשרות אחוזים

משרד הבריאות הודיע הערב (רביעי) כי החל ממחר ניתן יהיה לבצע בדיקות אנטיגן בבתי הספר היסודיים. על המבצע יופקדו 3,200 נאמני קורונה בבתי הספר היסודיים שיבצעו את הבדיקות. אלא דו"ח פנימי של משרד הבריאות שנחשף, קובע כי בדיקות האנטיגן אינן מספיק יעילות.

על פי הודעת משרד הבריאות, "החל ממחר יבצעו נאמני הקורונה בדיקות אנטיגן לתלמידים ולצוותי הוראה, במידה ואלו נחשפו לאדם מאומת. הנאמנים הוכשרו לביצוע הבדיקות. צעד זה ינגיש את בדיקות האנטיגן לתלמידים ולצוותי ההוראה, ויחסוך מהם את הצורך להיבדק בתחנות מפוקחות או באמצעות ערכות ביתיות".

אלא שמדו"ח פנימי של משרד הבריאות, שנחשף ב'חדשות 13', עולה כי בדיקת האנטיגן יעילה פחות מבדיקות ה-PCR בחמישים אחוזים, וכך היא לא מגלה אלפי מאומתים. מהניתוח, שמבוסס על ישראלים שביצעו את שתי הבדיקות, עולה כי שיעור הטעויות של בדיקות האנטיגן בקרב בני 18 ומעלה מגיע ל-61%, ובקרב לא מחוסנים צעירים טווח הטעויות מגיע עד 72%.

מסקנות ‏הצוות הן שבדיקות PCR יעילות יותר, מבחינה רפואית וכלכלית, ואף על פי כן הוחלט להתבסס על ערכת האנטיגן – ועוד בגרסה הביתית, שאמינותה מוטלת בספק גדול. ההערכה היא שהשילוב בין היעדר חובת דיווח לאי-הדיוק, יוביל רבים להימנע מהבדיקה בפועל ויעוות את נתוני התחלואה שעל בסיסם מתקבלות ההחלטות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו