דיפלומטים מערביים: "לראשונה איראן מראה רצינות בשיחות הגרעין בוינה"

ויקפדיה. תותחי נ"מ בסמוך למתקן הגרעיני בנתנז

דיפלומטים מערביים: "לראשונה איראן מראה רצינות בשיחות הגרעין בוינה"

אף על פי הדברים הללו של אותם דיפלומטים מערביים, הם עדיין לא בטוחים האם הפרסים מעונינים לחתום על הסכם גרעין בשיחות בוינה. ''עדיין לא ברור לנו מה רוצה איראן בסופו של דבר'' • וגם: מה חושבת על כך ארה"ב?

התקדמות: שיחות הגרעין בוינה בין מעצמות המערב לבין איראן, נמשכות כבר למעלה משבועיים ברציפות. על פי דיווח הערב (רביעי) ב'כאן חדשות', דיפלומטים מערביים אומרים כי בפעם הראשונה איראן מראה רצינות מסוימת ברצון שלה להגיע להסכם.

עוד אמרו הדיפלומטים המערביים, כי חלה התקדמות מסוימת בשיחות הגרעין. עם זאת, "עדיין לא ברור לנו מה רוצה איראן בסופו של דבר" אמרו אותם דיפלומטים. לטענתם, הם לא יודעים האם איראן מעוניינת בהסכם הגרעין הישן, האם דווקא בהסכם גרעין ביניים, או שמא הם דווקא רוצים למרוח זמן בגלל שהרוסים לוחצים עליהם לנהוג בקשיחות בשיחות הגרעין. כאמור, כל האופציות 'על השולחן'.

בנוסף, בישראל מתחזקת ההערכה בתקופה האחרונה שיהיה איזשהו הסכם גרעין בסיום השיחות בוינה בין המעצמות לבין איראן, אבל גם בישראל לא יודעים איזה הסכם בדיוק יהיה בסופו של דבר. עוד דווח, כי בארה"ב זועמים אל איראן אך עדיין ממשיכים לשוחח איתם.

בדיווח נמסר, כי על רקע יום השנה השני לציון חיסולו על ידי ארצות הברית של מפקד כוח קודס האיראני, קאסם סולימאני, רואים ביממה האחרונה מתקפות של איראנים על בסיסים של צבא ארה"ב גם בסוריה וגם בעיראק. לראשונה מפרסמים היום האמריקנים כי למעשה מי שעומד מאחורי אותם מתקפות אלו כוחות מליציות שנתמכות על ידי איראן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו