שטייניץ: "אני נפגש עם רבנים ומשכנע להוציא אברכים לשוק העבודה"

שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ מסכם קדנציה וגאה בהשגים שביצע המשרד | הגאווה העיקרית: גידול בשיעור ההשתתפות בעבודה | "רבנים תומכים במהלך לצרף אברכים לשוק העבודה"

עם סיום הקדנציה של שר האוצר, ד“ר יובל שטייניץ, הוא מסכם יחד עם חבורת נערי האוצר, את הנתונים ההשוואתיים כפי שנהוג. במשרד גאים בלא מעט הישגים שרשמו, חרף המשבר הכלכלי הפוקד את מדינות אירופה .

קרא עוד:

[postim]

בשיחה למדור עסקים ב'מעריב' אומר שר האוצר, כי אחד הנתונים בהם הוא מתגאה הוא הגידול שחל בשיעור ההשתתפות בכוח העבודה.

שטייניץ אומר: "כי עם כניסתי לתפקיד אני נפגש עם רבנים במטרה לשכנע אותם לתמוך בהצטרפות אברכים לשוק העבודה ולאחרונה הם מבינים את חשיבות העניין ותומכים במהלך". משרד האוצר תומך במרכזי תעסוקה לחרדים ואכן במהלך השנים האחרונות נרשמת עלייה בשיעור השתתפות החרדים והחרדיות בשוק העבודה.

תחזיות הצמיחה בישראל לשנת 2013 עומדות כעת על ,3.5% כש- 0.8% מתוכם מיוחס לגז הטבעי תוצרת כחול לבן שיתחיל לזרום לישראל כבר באפריל השנה. לדברי שטייניץ הניסיונות להציג את שיעור הצמיחה הצפוי ללא הגז הטבעי תמוהים.

מספר חודשים לאחר שפרץ המשבר בספטמבר 2008, הורכבה הממשלה ה-32 במרץ 2009 ושטייניץ מונה לשר אוצר. הייתה זו תקופה קשה לכלכלה העולמית, שעדיין מדשדשת באותו משבר, ואין ספק שהמשרד הזה ריכז את האתגרים הגדולים ביותר. שיעור האבטלה באותה עת עמד על כ-9%, אך הנתון שהדאיג לא פחות הוא שיעור ההשתתפות בעבודה.

הנתון הזה נחשב לאחת החולשות של הכלכלה הישראלית בעשורים האחרונים. שיעור ההשתתפות נמדד יחסית למלא פוטנציאל כוח העבודה במשק. באופן מסורתי מדדו בעולם את מלוא כוח העבודה כמספר האזרחים שמלאו להם 15 שנה – הגיל בו מותר לעבוד לפי החוק.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו