Miriam Alster/FLASH90

אהרן ברק מגיב לביקורת: "ממגן מערכת המשפט נתניהו הפך למנפצה"

"עמדתי היא שמן הראוי לאשר את עסקת הטיעון, משום שהאישור הזה מוציא את העוקץ מההריסה של מערכת בתי המשפט", הסביר ברק בעקבות המתקפה נגדו • "בית המשפט לא כבול לאף דעה שלי, לא לדברים שכתבתי בעבר ולא לדברים שלי היום"

נשיא בית המשפט העליון בדימוס, אהרן ברק, התייחס היום (ראשון) בריאיון לתמר אלמוג בכאן רשת ב למעורבותו במגעים להסדר טיעון עם נתניהו. בריאיון לתוכנית בחצי היום הוא הסביר: "אמרתי שנתניהו היה מגן על מערכת בתי המשפט, וזה נכון".

ברק תיאר כי "בכל פעם שהיו התקפות על בית המשפט ופניתי אליו כנשיא הוא היה מגן. יחד עם זאת, מרגע שהוגש נגדו כתב אישום חלה תפנית חדה וחמורה בעמדתו, והוא הופך במקום המגן של בית המשפט למנתץ של המערכת הזו".

"עמדתי היא שמן הראוי לאשר את עסקת הטיעון, משום שהאישור הזה מוציא את העוקץ מההריסה של מערכת בתי המשפט", הסביר נשיא העליון בדימוס. "נתניהו בעצם אומר 'אני מודה' שהוא אחראי על האישום שניתן. אני חושב שזה דבר כל כך חשוב ודרמטי, ושבמשקולות הפנימיים של האיזונים ידו על העליונה".

בראיון נוסף שהעניק לאתר וואלה!, ברק לא ייחס חשיבות לביקורת שנשמעה על מעורבותו בהסדר הטיעון, לפיה עמדו עלולה לכבול את שופטי בג"ץ. "מה פתאום", אמר נשיא העליון בדימוס, "בית המשפט לא כבול לשום דעה משלי, לא לדברים שכתבתי בפסקי דין בעבר ולא לדברים שאני אומר היום".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו