Yonatan Sindel/Flash90

פרופ' אש: "ייתכן ובימים הקרובים נבטל לגמרי את מתווה הבידודים לילדים"

את הדברים אמר מנכ''ל משרד הבריאות, לאחר שהוא הודה כי המתווה מהווה נטל גדול על ההורים. הפרופסור הודה גם כי במשרד הבריאות מבינים שהקורונה כבר לא תחת שליטתם, והעריך שישנם 200 אלף מאומתים חדשים בכל יום

בתחילת השבוע הורתה הממשלה על קיצור ימי הבידוד לחמישה ימים לאנשים שנדבקו בנגיף הקורונה. עם זאת מדגיש הבוקר (שלישי) מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש, בראיון ל'גלצ', כי עדיין ישנו חשש שגם אחרי חמישה ימים המאומת יכול להדביק אחרים.

"אנחנו מעריכים שחלק מהמשוחררים ביום החמישי יהיו עדיין מדבקים, לכן חייבנו בבדיקת אנטיגן שמזהה האם אתה מדבק. מי שיצא חיובי בשתי הבדיקות, ביום הרביעי והחמישי, יכול להפסיק להיבדק ולצאת ביום השביעי מבידוד", אמר פרופ' אש.

במשך יומיים לא עדכנו במשרד הבריאות את נתוני התחלואה, מאחר ולטענתם ישנה "תקלה" במערך המחשוב. אמש פורסמו מספר נתונים חלקיים בלבד. הפרופ' אמר כי "אתמול היו 71 אלף מאומתים, ההערכה שלנו היא שיש לפחות פי שניים או שלושה. לא מן הנמנע שאנחנו עומדים על 200 אלף מאומתים ביום".

להערכת מנכ"ל משרד הבריאות, "אם לא נראה התפרצות מיוחדת של תסמונת PIMS (לונג קוביד) במדינות אחרות, נוכל לשנות את מתווה הבידודים לילדים – עד כדי ביטול מוחלט. זה נטל גדול מאוד על הציבור ואני מקווה שזה יקרה בימים הקרובים".

עם זאת הודה פרופסור אש, כי "אנחנו מבינים שהשליטה באירוע נמוכה מאוד. אי אפשר להגיד שאנחנו קוטעים שרשראות הדבקה כפי שעשינו בעבר, גם אם הצעדים שלנו מצמצמים הדבקות. הגל הזה הוא אתגר עבורנו בכל נקודה ונקודה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו