רשמים מיוחדים מכינוס הפתיחה לישיבה לצעירים מצויינים 'משכן יעקב' בשכונת בית וגן

שמחה רבה בקרב הורים רבים עם הפתיחה המתוכננת של הישיבה החשובה

בהשתתפות הגאון הגדול ר"י איכנשטיין שליט"א והגאון הגדול ר' שלמה ידידיה זעפרני שליט"א והרב הגאון ר' מיכאל טולדאנו שליט"א, במרכזו נשמעו דבריו של הגאון הגדול ר"ד כהן שליט"א, את המעמד פיארו ראשי הישיבות, ורבני הקהילות, ובהשתתפות מנהלים ומחנכים וציבור ההורים.
את הערב פתח את נשיא הישיבה ונשיא מוסדות 'ברית יעקב' הרה"ג ר' מיכאל טולידאנו שליט"א לשאת דברים. ואמר שהוא שמח להמשיך את המפעל הגדול שהחל לפני 25 שנה בהקמת ישיבת 'ברית יעקב' אשר שמה מתנוסס לתפארה בהעמדת אברכים מופלגים ת"ח, ועכשיו בהוספת נדבך חשוב בפתיחת ישיבה לצעירים המיועדת לציבור החשוב של בני התורה הספרדי.
בנו ר"י ברית יעקב הגאון ר' יואל טולידאנו שליט"א עמד בדבריו על המהות בהקמת ישיבה שזה החיבור של לימוד התורה בדרך הישרות עם קנין היראה והמידות הנעלות, שזה בלא זה אין לו קיום, ובעז"ה שאיפתנו להעמיד את הישיבה בדרך זו.
הגר"י לרפלד שליט"א מראשי כולל 'הדר יוסף' ממקימי הישיבה כיבד את הגאון הגדול ר' יהושוע איכנשטיין שליט"א ר"י 'יד אהרן' שעומד מאחרי הישיבה ויתווה בה את דרכי החינוך וההנהגה, לשאת דברים.
הגה"ג פתח בדבריו על היסוד של ישיבה שנוסד בוואליז'ין והוא 'הפוך בה והפוך בה דכולה בה' דהיינו שהכל בישיבה הוא סביב הגדלות בלימוד, ואין בזה הבדל בין ישיבה אשכנזית לישיבה ספרדית עוד הוסיף הגה"ג 'אני מכיר את הראש ישיבה ואת הצוות שאפשר לסמוך עליהם שיגדלו את הבחורים במסירות נפש, ולהיות מרביצי תורה', את דבריו סיים שהוא יעזור ככל יכולתי לבנות את המקום ולהיות בו, ובעז"ה יהיה זה מקום לתפארת.
לאחר מכן נשא דברים מורינו הגאון ר' שלמה ידידיה זעפרני שליט"א ממנהיגי ציבור בני התורה הספרדים שפתח דלתו בפני רבני הישיבה לקבלם ולהנחותם בעיצה ובתבונה, וימשיך ללוות את הישיבה בע"ה עוד הוסיף שכאן לא קמה ישיבה סתם אלא מקום שאליו ישלחו בני התורה המובחרים את ילדיהם בע"ה.
לאחר מכן נשא דברים הגאון ר' משה פטרובר שליט"א מרבני הקהילות החשובות בקרית יובל ובבית וגן שהם שותפים יחד לחזון הישיבה ולהתלכדות סביבה, בשיתוף אברכים ת"ח חשובים מהשכונה אשר נרתמו למהלך הגדול לבנות מקום מפואר עבור בני האברכים החשובים שבקהילות שימצאו בה את המקום לגדל את בניהם לתורה וירא"ש, הגר"מ שליט"א שמלווה את הישיבה וימשיך ללות את הישיבה ולהיות חלק מהכוונתה מתוך היכרות אישית עם רבני הישיבה ותלמידיה, הגאון הוסיף וציין את העובדה שכבר יש גרעין מצוין ואיתן שרק ילך ויגדל ובס"ד הישיבה יצאה לדרכה.
בקשב רב נשמעו דברי הגאון הגדול ר' דוד כהן שליט"א, שמלווה את רבני הישיבה מראשית הדרך ובהם אמר, 'זה יום גדול שקמה ישיבה שתהא מקום תורה גדול וחשוב, שיש בה מרביצי תורה גדולים וחשובים ההולכים במסורת שהורו לנו רבותינו, ויודעים איך להעמיד מקום תורה, ואני עצמי רוצה להחזיק קשר קבוע עם הישיבה, ואני רואה כאן יסוד להקים ישיבה להקים בתים של תורה, ואני סמוך ובטוח שמי שישלח למקום הזה יהיה לו הרבה סיעתא דשמיא, והוא יודה לה' על כך שהוא שלח את הבן שלו למקום הזה מקום שיגדלו וירוממו את התלמידים בדרך שקיבלנו בישיבות, ואני רק יכול להתפלל במעמד הזה שהקב"ה יזכה אותנו שתשרה השכינה במעשה ידינו שהמקום תורה הזה יגדל ויצליח ויגדלו את הבנים שלכם להיות ת"ח מפוארים להמשיך את המסורת בעם ישראל'.
את דבר הישיבה נשא ראש הישיבה הגאון ר' פנחס זליבנסקי שליט"א [חתנו של הגאון הגדול ר"ד כהן שליט"א] ודיבר על הזכות להיות שותף להקמת מקום תורה שהתלמידים יהיו שקועים בתורה, והתורה תהיה משוש חייהם, עם חינוך לעמלה של תורה
אחריו נשא דברים ראש הישיבה הרה"ג ר' נתנאל אסרף שליט"א [חתנו של הגר"י טולדאנו שליט"א ומתלמידיו המובהקים של הגר"י אייכנשטיין שליט"א] שבדבריו חידד והדגיש את עומק הרעיון העומד מאחורי הקמת הישיבה, והבשורה המיוחדת הטמונה במהלך זה, שחוץ מרמתה ואיכותה הגבוה ביותר הדגש הוא להקנות לבחורים חיבור אמיתי לתורה מתוך הנאה ושמחה, באופן כזה שירומם את כל מבנה האישיות הפנימי של הבחורים, כמו גם להשקיע ולרומם כל בחור באופן אישי בהתמסרות ואהבה אמיתית, כשאווירת הרוממות ובפרט הנעימות היא אשר תרחוש ברוח הישיבה בכל עניניה. ושהבחורים יתמידו בעלייתם כל הזמן מתוך סיפוק ושמחה באווירה טובה.

כמ"כ הזכיר את הסייעתא דשמיא המיוחדת שהישיבה זכתה לה בבחירת הצוות המיוחד של רבני הישיבה שכולו מלא להט לבנות את הבחורים בתורה וביראת שמים מתוך מסירות אמיתית ובראשם רה"י הגאון ר' פנחס שליט"א שהוא ת"ח אדיר הלן בעומקה של הלכה יומם ולילה בעל ניסיון מפואר ארוך שנים בהקניית דרכי הלימוד לבחורים מתוך שמחת ומתיקות התורה שאין לשער את גדול התועלת שתהיה לכל בחור ובחור בישיבה מהקשר האישי והאמיתי עם רה"י בלימוד ובעבודת ה'.

זכתה הישיבה במשגיח הנודע הרה"ג ר' נתנאל קוביוף שליט"א אשר לו ניסיון רב בהעמדת בחורים צעירים בדרכו הייחודית בחינוך מתוך רוממות ונכבדות , וכן ר"מ הישיבה הרה"ג ר' יהושוע זליבנסקי שליט"א שכבר העמיד תלמידים מובחרים רבות בשנים וידוע כבעל יכולת להקנות צורתא דשמעתתא לבחורים צעירים מתוך בהירות וחיות בכדי שתהא משנתם סדורה.

את דבריו סיים רה"י בכך שהזכות הגדולה ביותר שזכינו לה היא ההתלכדות הגדולה של קבוצת ההורים החשובים עמלי התורה, עם בתים איכותיים המכרים בכתרה של תורה, שלהם בנים מובחרים בת"ת החשובים ביותר שהצטרפו לרעיון הגדול הזה וכבר רשמו את ילדיהם לישיבה הקדושה והניחו את אבן הפינה למקום הגדול הזה.
בסיום הכנס הודו למנהלים החשובים שכיבדו בהשתתפותם את הכנס ובהם הרה"ג ר' ציון גז מנהל ת"ת רוממה, מחשובי וותיקי מנהלי הת"ת בירושלים שלו תלמידים רבים המפארים את כותלי המזרח בעולם הישבות. וכן הרה"ג' ר' יצחק פורייס מוותיקי המחנכים בבית וגן בת"ת אחיעזר, ועוד רבים אחרים, אשר הביעו את בטחונם בהצלחת המקום החשוב הזה בע"ה. כמ"כ ניתנה תודה מיוחדת להרה"ג ר' שלמה מלול מנהל ת"ת החשוב 'נטעי תורה' בבית וגן, וכן לשאר המנהלים החשובים.
את דבר ההורים הביא הר"ש אביכזר שליט"א מחשובי ההורים אשר בניהם לומדים בת"ת החשוב 'לויכטר' שהצטרפו למהלך, וציין יחודיותו הנדירה של צוות הישיבה ואת הנעימות הגדולה של רבניה, והדגיש את האימון הרב שהם ההורים רוחשים למקום.

הערב ננעל בתחושת שמחה אדירה על הקמת הישיבה המפוארת שעתידה להכנס לכותל המזרח של עולם הישיבות הספרדיות באיכות תלמדיה ורמתה הגבוהה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו