תיעוד מהמזל"ט: התקיפה האמריקאית שהרגה אזרחים בקאבול • צפו

הפטגון התיר לפרסם תיעודי אוויר מהמזל"ט שפגע בטעות באזרחים והוביל למותם של ילדים במהלך תקיפה נגד כוחות דאעש באפגניסטאן, בימים לפני הנסיגה הבהולה מהמדינה שנפלה לשליטת הטליבאן • התיעוד רואים את תקיפת המכונית

בעקבות עתירה שהגישו כלי תקשורת בארה"ב, התיר הפנטגון לפרסם את תיעוד תקיפת המזל"ט בקאבול, בירת אפגניסטאן, בו הרגו האמריקאים בטעות עשרה אזרחים – בהם שבעה ילדים.

בסרטון המשולב מהתצפיות של צמד המזל"טים שביצעו את התקיפה, ניתן לראות את רגע התקפת המכונית – ובהמשך רואים מספר אנשים המסתובבים ברחוב. מדובר בתקיפה שבוצעה נגד אנשי דאעש.

תחילה טענה ארה"ב, בניגוד לטענות באפגניסטאן, כי ההרוגים אכן היו פעילי טרור חמושים, אך בהמשך חזרה בה. גנרל קנת מקנזי, מפקד פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית, הביע חרטה על מה שכינה "טעות איומה".

הוא הודה כי לא סביר שמי שנהרגו בתקיפה, שבוצעה כלפי כלי רכב, היו חמושים של ארגון הטרור. "לא סביר שהרכב ומי שנמצאו בתוכו היו קשורים לארגון המדינה האסלאמית. התקיפה בוצעה מתוך כוונה כנה להסיר איום כלפי כוחותינו בעת הפינוי בשדה התעופה בקאבול, אך נעשתה טעות. אני מביע תנחומים כלפי המשפחות וקרובי ההרוגים. המקרה ייחקר".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture