פקסלוביד. צילום: פייזר

כשליש מסרבים: כ-3,000 חולי קורונה קיבלו את התרופה

בכללית, במכבי ובמאוחדת ציינו כי מטופלים רבים סבורים שניתן לעבור את ההידבקות באומיקרון ללא טיפול. בלאומית הדגישו כי לחלק מהחולים חששים מהתרופה. 'מאוחדת' ציינו כי 231 חולים טופלו בפקסלוביד, ואילו 90 חולים נוספים סירבו

למעלה מ-3,000 חולי קורונה בסיכון קיבלו עד כה את התרופה "פקסלוביד" שיוצרה בידי פייזר, למניעת תחלואה קשה – כך דווח ב'ישראל היום'. מנגד, כ 30% מהזכאים לה אינם ממהרים ליטול אותה בשל שורת סיבות וטעמים.

בקופת חולים 'כללית' ציינו כי "עיקר הסירובים בהם אנו נתקלים אינם קשורים לטיפול עצמו, כי אם כנראה משום כך שהאומיקרון כנראה פחות קשה קלינית מאחרים – ואנשים נוטים לנסות להעביר את המחלה בעצמם, ללא התערבות תרופתית".

מקופת חולים 'מכבי' נמסר, כי ישנם אנשים שמצבם משתפר והם אינם מעוניינים כבר בתרופה. עוד ציינו, כי לעיתים "עברו הימים לנטילת התרופה עד שאנשים הלכו להיבדק או שהגיעה תוצאת הבדיקה". עוד עולה החשש מתופעות לוואי ותגובות בין תרופתיות.

בנוסף לכך, "חלק מהחולים סבור כי מדובר במחלה קלה ואינם חשים צורך או חושבים שהם שצריכים להיות מטופלים". נוסף לאלו, ישהם אנשים "המסרבים לטיפולים תרופתיים/חיסונים באופן עקרוני".

מקופת חולים 'לאומית' נמסר כי כ-40 אחוז מסרבני התרופה הינם גם סרבני חיסונים ומכאן נובעת ההתנגדות לנושא. עוד נמסר, כי חלק מהאנשים הביעו חשש מהתרופה וכי השאר ציינו כי הינם מרגישים טוב יותר ואין להם צורך בה.

בקופת חולים 'מאוחדת' ציינו כי 231 חולים טופלו בפקסלוביד, ואילו 90 חולים נוספים סירבו. מבחינת הסיבות לסירוב, ציינו כי "יש חשש מהתרופה, או שהחולים טוענים שהם מרגישים טוב יותר ולא צריכים אותה" בנוסף לכך, חלקם הינם גם סרבני חיסונים ואינם מעוניינים בתרופה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו